TVP: część kampanii anulowana, w kwietniowym cenniku najdroższe „M jak miłość” i „O mnie się nie martw”
W ofercie handlowej Biura Reklamy Telewizji Polskiej na kwiecień br. najwyższe ceny reklam dotyczą emisji przy serialach „M jak miłość” i „O mnie się nie martw” w TVP2. Jak informuje nadawca część kampanii - z powodu epidemii koronawirusa - została anulowana.
Najdroższy spot w cenniku TVP wyceniono na 92,3 tys. zł. To stawka dla 30-sek. reklamy przy serialu „M jak miłość” (cena netto, bez rabatów). 60,4 tys. zł trzeba zapłacić za spot przy emitowanym w poniedziałkowe wieczory również w TVP2 serialu „O mnie się nie martw”, a przy wtorkowej emisji „Echo serca” - 57,7 tys. zł.
Za spot przy „Barwach szczęścia” reklamodawcy zapłacą 55 tys. zł, przy „Na dobre i na złe” - 52,4 tys. zł, a przy „Na sygnale” - 48,7 tys. zł.
W kwietniu na antenie TVP2 emitowane będą programy rozrywkowe „Star Voice. Gwiazdy mają głos” (piątkowe wieczory) i „Dance, Dance, Dance” (sobotnie wieczory).
Cena za spot przy pierwszej produkcji wynosi 41,4 tys. zł, a przy drugiej – 37,8 tys. zł.
W TVP1 najdroższa reklama kosztuje 54,5 tys. zł. To stawka dla spotu emitowanego przy niedzielnym wydaniu prognozy pogody. W dni powszednie maksymalna cena wynosi 44,1 tys. zł.
Za spot przy „Wiadomościach” reklamodawcy zapłacą do 52,5 tys. zł (bloki tylko w dni robocze). Natomiast przy serwisie sportowym ceny wynoszą odpowiednio 28 tys. zł dla emisji w niedzielny wieczór i do 30,3 tys. zł w dni powszednie.
Reklamę przy serialu „Stulecie winnych” wyceniono na 40,2 tys. zł, przy „Ojcu Mateuszu” - na 34,2 tys. zł, a przy „Komisarzu Alexie” - na 19,4 tys. zł.
TVP1 w niedzielę 12 kwietnia pokaże program „Rolnik szuka żony” - zainteresowani obecnością przy nim marketerzy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 40,8 tys. zł.
Stawka w bloku reklamowym przy programie „To był rok” wynosi 26,8 tys. zł, a przy „Sprawie dla reportera” - 30,1 tys. zł.
W kwietniowym cenniku TVP1 są mecze Ligi Mistrzów (8,15 i 29 kwietnia) – spoty przy tych transmisjach wyceniono na maksymalnie 38,8 tys. zł.
Część kampanii została anulowana
Biuro Reklamy TVP już rozpoczęło sprzedaż czasu antenowego na kwiecień na wszystkich swoich antenach, za wyjątkiem TVP Sport i TVP Kultura.
W związku z sytuacją związaną z epidemią koronawirusa trwają jeszcze prace nad cennikami dla tych kanałów – jest to związane z niepewnością co do różnych wydarzeń sportowych i kulturalnych, które na antenach obu stacji są transmitowane.
Dyrektor biura reklamy TVP Ewelina Czuba w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznaje, że jest grupa klientów, którzy z uwagi na zawieszenie sprzedaży wstrzymują komunikację. Ale jest też takie grono marketerów, którzy intensyfikują kampanie. - Większość kampanii jednak realizujemy bez zmian. Jest też grupa klientów, którzy zapowiadają zmianę kreacji, np. dodatkowo kierując ruch do sklepów online. Sprzedaż odbywa się bez przeszkód, we wtorek opublikowaliśmy cennik reklam w kwietniu. W dwóch stacjach - TVP Sport i TP Kultura - z racji dużej liczby zmian programowych nowy cennik reklam zostanie opublikowany w najbliższych dniach - przekazała szefowa BR TVP.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w całym 2019 roku wiceliderem rynku telewizyjnego była TVP1, której udział zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Czwartą lokatę w zestawieniu (pierwszy był Polsat, a trzeci TVN) zajęła TVP2 – ta stacja miała 8,34 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost o 2,21 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP: część kampanii anulowana, w kwietniowym cenniku najdroższe „M jak miłość” i „O mnie się nie martw”