TVP sprzedaje jak szalona
Tajlandia, Japonia, Rosja, Szwecja zainteresowane produkcjami Telewizji Polskiej na targach MIPTV 2007 w Cannes.
„Jesteśmy zadowoleni po drugim dniu targów w Cannes. Sprzedajemy zarówno na prestiżowe rynki, jak i na te mniejsze, jeszcze przez polskich nadawców nie odkryte” – mówił wczoraj portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Wierusz-Kowalski, Sales&Acquisitions Manager TVP.
„Tajemnice Watykanu” i „Sagę o Prastarej Puszczy” sprzedaliśmy do płatnej tajlandzkiej telewizji True Visions, będącą największym tego typu nadawcą na tym rynku. „Katyniem” Andrzeja Wajdy interesuje się trzech przedstawicieli z Japoniii, trzy firmy koreańskie” – wymienia jednym tchem Małgorzata Cup, sprzedające ze strony TVP na MIPTV i MIPCOM od wielu lat.
Serial dokumentalny pt. „Tajemnice Watykanu” jest największą na świecie produkcją w całości realizowaną na terenie Watykanu. Film zawiera wiele scen fabularyzowanych. Twórcy serialu, ze względu na wyjątkowość miejsca i tematu, zdecydowali się realizować zdjęcia w technice High Definition.
Serialem zainteresowany jest też koreański CBS. Szwedzka publiczna telewizja SVT kupuje film animowany „Gdzie jest nowy rok?” (Where Is The New Year?).
„Czasami jak w przypadku Tajlandii, czy innych egzotycznych rynków, liczy się równie mocno eksploracja nowego terytorium. Nie zawsze idą za tym duże korzyści finansowe. Inaczej jest w przypadku tej transakcji. Całość „Dekalogu” Kieślowskiego i film biograficzny o nim „Still Alive” sprzedaliśmy do Rosji. Za tą transakcją idą poważne pieniądze” – cieszy się Michał Wierusz-Kowalski, ale nie podaje, jakie to kwoty.
Rosja niechętnie sięga po polskie produkcje. Mówi się, że bierze się to również z napiętej sytuacji politycznej między państwami. Ostatnią dużą transakcją ze strony TVP było sprzedanie formatu „M jak miłość”, który w Rosji jako „Lubow kak lubow” gromadzi przed telewizorami średnio ponad 20 mln widzów.
Ale to nie koniec sukcesów TVP po drugim dniu targów telewizyjnych w Cannes. Bułgarska telewizja Eurocom chce wziąć wszystkie filmy Wajdy, Kieślowskiego i Zanussiego, jakie posiada TVP, a dwóch japońskich nadawców wszystkie prawa do wielokrotnie nagradzanego na międzynarodowych przeglądach „Magicznego drzewa” – obok „Dekalogu”, najlepszego towaru eksportowego Telewizji Polskiej.
Sprzedaż do Rosji tego ostatniego był ponad 50 transakcją, jaką TVP zrealizowała na ten produkt. Targi MIPTV w Cannes potrwają do piątku.
Dołącz do dyskusji: TVP sprzedaje jak szalona