„Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce
W okresie od lutego do lipca br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lutego do lipca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,17 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,63 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,28 proc., która zanotowała wzrost o 0,14 pkt. proc.
Na podium uplasowały się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,83 proc. pytanych (spadek o 0,30 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,45 proc., czyli o 0,59 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
>>> "Dobre Rady" nowym liderem sprzedaży miesięczników (Top 137)
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, kulinarnym, ogrodniczym, budowlanym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.
Wirtualnemedia.pl | luty 2013 : lipiec 2013 | luty 2012 : lipiec 2012 |
miesieczniki PBC | procent respondentów | |
Twój Styl | 12,17% | 11,63% |
Claudia | 9,28% | 9,14% |
Cztery Kąty | 7,83% | 8,13% |
Focus | 7,45% | 8,04% |
Murator | 7,27% | 7,64% |
Poradnik Domowy | 6,94% | 7,38% |
Kobieta i Życie | 6,36% | 6,99% |
Mój Piękny Ogród | 6,35% | 5,42% |
Świat Kobiety | 6,23% | 5,55% |
Przyślij Przepis! | 6,00% | 4,89% |
Dobre Rady | 5,95% | 5,67% |
Komputer Świat | 5,81% | 5,60% |
Olivia | 5,68% | 4,97% |
Przepisy Czytelników | 5,60% | 5,72% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,34% | 4,71% |
National Geographic | 5,30% | 5,09% |
Avanti | 5,06% | 5,01% |
Świat Wiedzy | 4,65% | 4,01% |
Glamour | 4,61% | 4,15% |
Pani | 3,81% | 3,55% |
Działkowiec | 3,69% | 4,71% |
Mamo To Ja | 3,47% | 4,32% |
Świat Zdrowia | 3,31% | 2,72% |
CD Action | 3,07% | 3,11% |
Auto Motor i Sport | 2,80% | 2,43% |
Dom & Wnętrze | 2,76% | 2,70% |
Moje Mieszkanie | 2,74% | 2,76% |
Cosmopolitan | 2,70% | 2,79% |
Elle | 2,66% | 2,07% |
CKM | 2,60% | 3,02% |
Joy | 2,56% | 2,94% |
Zwierciadło | 2,38% | 2,37% |
PC Format | 2,37% | 2,53% |
Moje Gotowanie | 2,33% | 2,50% |
M jak mieszkanie | 2,25% | 2,07% |
Focus Historia | 2,21% | 1,93% |
TopGear | 2,17% | 1,72% |
Skarb | 2,16% | - |
Playboy | 2,04% | 2,12% |
Przepis na Zdrowie | 1,99% | 1,48% |
Ładny Dom | 1,97% | 1,69% |
Dobre Wnętrze | 1,94% | 1,73% |
Uroda | 1,92% | 2,09% |
Auto Świat Poradnik | 1,91% | 1,71% |
Moda na Zdrowie | 1,89% | 1,74% |
Logo | 1,88% | 2,01% |
Świat Motocykli | 1,85% | 1,86% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,82% | 1,49% |
PC World | 1,75% | 1,78% |
Zdrowie | 1,67% | 1,77% |
National. Geographic. Traveler | 1,63% | 1,50% |
Men's Health | 1,59% | 1,75% |
Kuchnia | 1,55% | 1,46% |
Dziecko | 1,54% | 1,89% |
Twoje Dziecko | 1,51% | 1,94% |
Przepis na Ogród | 1,44% | 1,28% |
Forbes | 1,35% | 1,13% |
InStyle | 1,29% | 1,06% |
Chip | 1,26% | 1,50% |
Twój Maluszek | 1,23% | 1,50% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,22% | 0,94% |
Wróżka | 1,17% | 1,38% |
M jak Mama | 1,09% | 1,20% |
Bravo Girl | 1,08% | 1,26% |
Burda | 1,08% | 1,28% |
Harper's Bazaar | 0,99% | - |
Vita | 0,94% | 1,11% |
Podróże | 0,85% | 0,80% |
Voyage | 0,81% | 0,71% |
Sukces | 0,75% | 0,74% |
Shape | 0,75% | 0,72% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,73% | - |
Twist | 0,71% | 0,90% |
Hot Moda & Shopping | 0,70% | 0,65% |
Weranda | 0,60% | 0,83% |
Architektura-Murator | 0,55% | 0,46% |
Żagle | 0,43% | 0,48% |
Fun Club | 0,43% | 0,51% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od lutego do lipca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,19 proc. pytanych, czyli o 0,16 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | luty 2013 : lipiec 2013 | luty 2012 : lipiec 2012 |
dwumiesieczniki PBC | procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,19% | 2,35% |
Auto Świat 4x4 | 1,88% | 1,91% |
Sól i Pieprz | 0,80% | 1,18% |
Elle Decoration | 0,69% | 0,63% |
Weranda Country | 0,31% | 0,31% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lutego do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od lutego do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce