Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po I półroczu. „Wprost” stracił najwięcej
Tylko „Tygodnik Powszechny” w I półroczu br. zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Pozostałe tygodniki opinii straciły, a najbardziej zmalał wynik „Wprost”. Liderem sprzedaży w segmencie pozostał „Gość Niedzielny”.
Liderem sprzedaży ogółem tygodników opinii w I półroczu 2015 roku był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który w tym okresie sprzedał się w liczbie 137 428 egz. Było to 4,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,78 proc. do 118 636 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. zmalała względem I półrocza ub.r. o 7,37 proc. i wyniosła 111 095 egz.
Czwarta lokata należała do wydawanego przez Fratrię tygodnika „W Sieci”. Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 75 416 egz., po spadku o 5,26 proc.
Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 52 745 egz., którego średnia sprzedaż zmalała o 19,96 proc.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 28,35 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”). Jego średni wynik to 44 051 egz.
Jedynym wzrostem, wynoszącym 6,51 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. to 18 796 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
206 201 |
137 428 |
137 428 |
202 645 |
144 033 |
144 033 |
Polityka |
173 858 |
118 651 |
118 636 |
175 041 |
120 786 |
120 782 |
Newsweek Polska |
170 408 |
111 147 |
111 095 |
178 512 |
119 939 |
119 935 |
W Sieci |
151 302 |
75 417 |
75 416 |
167 482 |
79 601 |
79 599 |
Tygodnik Do Rzeczy |
122 397 |
61 670 |
52 745 |
148 800 |
72 591 |
63 517 |
Wprost |
119 381 |
112 837 |
44 051 |
133 321 |
131 616 |
61 484 |
Gazeta Polska |
106 479 |
37 540 |
37 092 |
128 291 |
47 050 |
46 463 |
Tygodnik Powszechny |
39 288 |
19 238 |
18 796 |
38 027 |
18 183 |
17 647 |
Przegląd |
51 000 |
17 191 |
17 191 |
51 000 |
18 559 |
18 559 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
466 995 |
290 764 |
290 764 |
489 245 |
306 868 |
306 868 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po I półroczu. „Wprost” stracił najwięcej