Udany debiut sieci Lotos Optima. Sprzedaje 2,5 razy więcej paliw niż planowano
Grupa Lotos, która uruchomiła w połowie lipca pierwsze stacje ekonomicznej sieci Optima, sprzedaje na nich 2,5 razy więcej paliw niż pierwotnie zakładano, wynika z wypowiedzi wiceprezesa Macieja Szozdy, który podtrzymał też lipcowe zapowiedzi dotyczące rozwoju rynku detalicznego.
"Jesteśmy dwa i pół razy lepsi od założeń biznesowych pod względem wolumenów" - powiedział Szozda w czasie prezentacji wyników spółki za I półrocze. Wyjaśnił, że pierwsza stacja Optima miała sprzedawać 5 tys. litrów paliw dziennie, a tymczasem sprzedaje 13 tys. litrów.
Wiceprezes podtrzymał tez założenia dotyczące rynku detalicznego przedstawione w lipcu.
Grupa informowała wówczas, że chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8,0% do końca tego roku z 7,5% odnotowanych na koniec I półrocza. Jej przedstawiciele podtrzymali też plan osiągnięcia 10% udziału rynkowego w 2015 roku.
Zgodnie ze strategią, w 2015 roku Grupa Lotos ma osiągnąć ok. 10% udziału w rynku detalicznym. Liczy, że na koniec 2015 roku będziemy mieć w sumie 450 stacji.
Obecnie , w lipcu, Grupa Lotos posiada 317 stacji, a po otwarciu w środę trzech pierwszych stacji marki ekonomicznej Optima, będzie dysponowała łącznie 320 stacjami. Docelowo stacje z segmentu ekonomicznego mogą stanowić ok. 30% całej sieci Lotosu.
Dołącz do dyskusji: Udany debiut sieci Lotos Optima. Sprzedaje 2,5 razy więcej paliw niż planowano