Uregulują reklamę zewnętrzną
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zabrała się za przygotowaniespójnego dokumentu regulującego zasady ekspozycji reklam nanośnikach zewnętrznych. Zarząd IGRZ chce opublikować go pod koniecmaja.
Chcemy stworzyć takie regulacje, które po niewielkich zmianachbędzie można przenosić na grunt każdego polskiego miasta - mówiportalowi Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń prezes IGRZ. Dodaje, żedotychczas Izba wielokrotnie podejmowała próby wypracowania jasnychreguł ekspozycji reklam w poszczególnych miastach naszego kraju,jednak okazywało się to nieskuteczne.
Dokument będzie składał się z trzech części. Pierwsza będzieodnosić się do ogólnych przepisów prawa - obowiązujących w naszymkraju. Druga do rynku reklamy zewnętrznej z uwzględnieniem ilości irodzaju nośników. Trzecia zaś będzie poruszać kwestie związane zetyką w reklamie i tzw. dobrych praktyk (np. dotyczącymi reklamynapojów alkoholowych w okolicach szkół, czy miejsc kultureligijnego).
- Większość państw europejskich ma już te kwestie uregulowane, unas niestety wciąż jest to problem - tłumaczy Kaczoń. Dokumentzostanie poddany pod głosowanie 21 maja, podczas WalnegoZgromadzenia Członków IGZR, po czym znajdujące się w nim zapisybędzie można zacząć wcielać w życie.
Dołącz do dyskusji: Uregulują reklamę zewnętrzną