SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra nie zgadza się z zarzutami UOKiK. "Podnosimy ceny - bo postęp technologiczny, wzrost wynagrodzeń i inflacja"

Vectra ne zgadza się z zarzutami prezesa UOKiK, dotyczącymi wprowadzania jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję. "Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii" - wyjaśnia operator.

W tym tygodniu prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra za wprowadzanie jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie. Operatorowi grozi kara do 10 proc. obrotu.

Klienci Vectry dostawali od operatora listy informujące ich o jednostronnym dodaniu do ogólnych warunków umowy postanowienia, na podstawie którego firma może podnosić wysokość abonamentu raz w roku. Jak podaje Urząd, dotychczasowe warunki umowne nie przewidywały uprawnienia przedsiębiorcy do wprowadzenia tego rodzaju zapisów.

Już na tym etapie prezes UOKiK wystąpił do operatora z tzw. wezwaniem miękkim, w którym wezwał do wycofania się z dopiero mających wejść w życie zmian, co pozwoliłoby spółce uniknąć postępowania administracyjnego. Vectra jednak zignorowała wystąpienie miękkie.

Vectra tłumaczy się "zewnętrznymi okolicznościami niezależnymi"

Na zarzuty prezesa UOKiK w wydanym komunikacie odpowiada Vectra. Zdaniem operatora, zmiany warunków umów wynikają z okoliczności zewnętrznych, takich jak inflacja czy ceny usług i urządzeń.

- Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian" - czytamy w komunikacie Vectry, przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Operator zapewnia też, że jest w kontakcie z klientami, których dotknęły zmiany - otrzymują listy z wyjaśnieniami cen podwyżek.

- Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki - tłumaczy Vectra.

Vectra zapowiada wyjaśniania dla UOKiK

- Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie - oświadcza operator, dodając: - W najbliższych dniach złożymy do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko. Jednocześnie cały czas pozostajemy do dyspozycji urzędu, licząc na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości.

Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. W 2019 r. operator osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł i spadek zysku netto z 64,42 do 29,8 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Vectra nie zgadza się z zarzutami UOKiK. "Podnosimy ceny - bo postęp technologiczny, wzrost wynagrodzeń i inflacja"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Mam NTC i na m.in. inflację to b.dobre rozwiązanie.
odpowiedź
User
Sir
Vectro. Jak się Wam wydaje za drogo to zamknijcie firmę.
odpowiedź
User
bb
zgodzę się jeśli za tym pójdzie przynajmniej jakość, którą zgodnie z umową muszą gwarantować na co dzień a chyba mają z tym kłopot
odpowiedź