Vivendi ograniczy ogrzewanie w biurach swoich agencji tej zimy
Firma Vivendi, właściciel sieci agencji Havas zobowiązał się obniżyć temperaturę swoich europejskich biur o 1°C w celu zmniejszenia zużycia energii.
Vivendi, francuski konglomerat medialny, który jest właścicielem Canal+ i wydawcy Editis, ogłosił w tym tygodniu nowe zobowiązanie na rzecz ograniczenia wpływu zużycia energii na planetę i wyniki finansowe.
Ze względu na gwałtowny wzrost kosztów energii w Europie kontynentalnej w wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Vivendi dąży do zmniejszenia jej zużycia. Wysiłki były hamowane przez plan „trzeźwości energetycznej” rządu francuskiego.
Oprócz obniżenia temperatury zimą o 1°C, temperatura powietrza w lecie zwiększy się o 1°C. Wielki neonowy fronton na paryskiej L'Olympia również ma zostać wyłączony po godz. 23:30, a czujniki ruchu zostaną zainstalowane do sterowania oświetleniem w pomieszczeniach biurowych, zaś światła LED zostaną wprowadzone we wszystkich lokalizacjach, które jeszcze tego nie zrobiły. Będzie to dotyczyć każdej firmy z portfolio Vivendi posiadającej europejskie siedziby.
Według rzecznika, firma zmniejszyła już zużycie kilowatogodzin o 7 proc. w latach 2019-2021, obecnie 30 proc. zużywanej energii przez jej biura na całym świecie pochodzi ze źródeł odnawialnych. Grupa spodziewa się dalszych 7 proc. redukcji, chociaż rzecznik potwierdził, że wzrost cen prawdopodobnie zniweluje wszelkie oszczędności finansowe.
Havas, agencja holdingowa należąca do Vivendi, ma biura i firmy na całym świecie. Chociaż obniżenie temperatury w zimie w biurach o1°C może nie być odczuwalne w bazie Havas w Rzymie, pracownicy Additive, najnowszego nabytku Havasa w Szkocji, mogą ten spadek temperatury odczuć już wyraźnie.
- Udokumentowano, że obniżenie temperatury o 1°C skutkuje średnio 7 proc. oszczędnością zużycia energii. Będziemy to mierzyć i informować o tym - zapowiada rzecznik.
Dołącz do dyskusji: Vivendi ograniczy ogrzewanie w biurach swoich agencji tej zimy