Marka "Vogue” otwiera się na biznes. „Vogue Business" zadebiutuje w internecie
Spółka Conde Nast, która wydaje magazyn „Vogue” w 23 krajach na całym świecie wprowadzi na rynek kolejny tytuł – „Vogue Business”. Będzie ukazywać się tylko w formie elektronicznej i opowiadać o prowadzeniu biznesu w branży mody.
Conde Nast, licencjodawca magazynu poświęconego modzie ogłosił, że wprowadzi na rynek nowy tytuł "Vogue Business”, który będzie dostępny tylko w wersji elektronicznej. Ma być dystrybuowany globalnie, siedziba redakcji mieści się w Londynie, a nad pismem pracuje obecnie zespół składający się z sześciu osób.
Jak podał amerykański Business Insider, ma to być magazyn dla firm, realizujący własne badania oraz organizujący wydarzenia biznesowe. Początkowo ma ukazywać się w formie newslettera w którym nie będą wyświetlane reklamy; z czasem pojawi się jako serwis. System finansowania pisma ma być oparty na płatnej subskrypcji, takie rozwiązanie było już testowane przez ostatnie kilka miesięcy w pilotażowym projekcie pod nazwą „Perspectives". Zyskał on 7 tys. subskrybentów.
"Vogue Business" ma być projektem niezależnym od Vogue, ale „korzystającym z doświadczeń globalnej marki”.
Condé Nast International zapowiedziała, że nowy tytuł obejmie "prądy rynkowe, ruchy kulturowe, trendy i technologie, które będą miały wpływ na przemysł mody".
Redaktor naczelną magazynu jest Lauren Indvik, wcześniej m.in. szefowa działu wiadomości w Vogue International. W swojej karierze była również redaktor naczelną "Fashionisty".
Oprócz tego, spółka w najbliższym czasie wprowadzi na rynek dwie drukowane wersje "Vogue’a" - w Grecji i Hongkongu. Obecnie wciąż trwają poszukiwania nowego dyrektora generalnego, po tym jak prezes firmy, Bob Sauerberg w listopadzie 2018 roku ogłosił decyzję o odejściu.
Debiut „Vogue Polska” w lutym 2018 roku
„Vogue Polska” zadebiutował w połowie lutego 2018 roku, spółka Visteria – wydawca pisma podał, że pierwszy numer magazynu sprzedał się w prawie 181 750 egz. (z czego ok. 10 tys. z prenumeracie). Jeśli średnia sprzedaż pięciu wydań wyniosła 82 742 egz., oznacza to, że każde z kolejnych czterech sprzedało się średnio w ok. 58 tys. egz. A jeśli z 10 tys. prenumerat na początku średnia z pięciu wydań wyniosła 6 019 egz., można domniemywać, że część prenumeratorów wykupiła kwartalną prenumeratę i nie przedłużyła jej.
Redaktorem naczelnym „Vogue Polska” jest Filip Niedenthal, a dyrektor zarządzającą Visterii - Justyna Markiewicz. Spółka została założona przez Katarzynę Kulczyk.
Magazyn „Vogue” zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w grudniu 1892 roku. Właścicielem pisma jest firma Condé Nast International. Na świecie działają 23. edycje tego pisma.
Dołącz do dyskusji: Marka "Vogue” otwiera się na biznes. „Vogue Business" zadebiutuje w internecie