Volkswagen przenosi globalny budżet mediowy z MediaComu do PHD
Koncern motoryzacyjny Volkswagena, do którego należą takie marki samochodów jak Volkswagen, Skoda, Seat i Audi, przenosi obsługę mediową do PHD. Tym samym kończy wieloletnią współpracę z domem mediowym MediaCom.
Koncern Volkswagena wybrał do obsługi swojego globalnego budżetu mediowego dom mediowy PHD (należący do Omnicom Media Group). Tym samym kończy trwającą blisko dwie dekady współpracę z agencją Mediacom (należy do WPP Group).
Szacuje się, że globalne wydatki mediowe Volkswagena wynoszą ok. 3 mld dolarów. PHD zajmie się strategią mediową oraz planowaniem i zakupem mediów dla wszystkich marek niemieckiego producenta: Volkswagena. Audi, Skody, Seata, Porsche i Bentleya.
Dom mediowy PHD współpracował już w przeszłości z Grupą VW - w 2010 roku wygrał przetarg na obsługę mediową marki Porsche, pokonując w nim takie agencje jak MediaCom, Starcom MediaVest Group i MPG (obecnie Havas).
MediaCom pracował dla Grupy VW od 1998 roku. W 2014 roku marketer przedłużył umowę z tą agencją na kolejne trzy lata. PHD rozpocznie obsługę mediową VW od 2017 roku.
Zakończony właśnie przetarg został rozpoczęty przez niemiecki koncern w maju 2015 roku. Firma jest jednym z największych reklamodawców na świecie oraz w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen przenosi globalny budżet mediowy z MediaComu do PHD