Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe stacji radiowych ogółem wzrosły o ponad 25 proc. w skali roku. Największą dynamikę przychodów zanotowały Vox FM, TOK FM i Radio ZET.
Przez pierwszych osiem miesięcy br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 3,4 mld zł, o 25,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie liderem wpływów z reklam wśród rozgłośni jest RMF FM. Stacja ta w omawianym okresie zarobiła na reklamach 922,3 mln zł, czyli 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Na okres wakacyjny ceny reklam w RMF FM podwyższono średnio o 2,7 proc.
Procentowo najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Vox FM, TOK FM i Radia ZET. Vox FM zwiększyło przychody w skali roku o 45,3 proc., do 48,2 mln zł, a TOK FM - o 40,6 proc., do 68,5 mln zł. Z kolei Radio ZET zarobiło z kolei 30,8 proc. więcej - 711,6 mln zł.
Przypomnijmy, że latem br. Grupa Radiowa Time podniosła ceny reklam w swoich stacjach, a w VOX FM stawki wzrosły średnio o 14 proc.
Reklamodawcy przeznaczyli też więcej na reklamy w radiu Złote Przeboje Warszawa, radiowej Trójce i Jedynce oraz w Esce Warszawa. Pierwsza z tych stacji osiągnęła wpływy reklamowe w wysokości 41,3 mln zł (wzrost o 24,8 proc.). Trójka zarobiła 165,9 mln zł (więcej o 22,8 proc.), Jedynka - 97,4 mln zł (22,3 proc. więcej), natomiast Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 15 proc., do 44,4 mln zł.
W czołówce stacji z największymi przychodami reklamowymi pojawiły się Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, rok wcześniej będące poza pierwszą dziesiątką. Wypadły z niej natomiast Eska Wrocław i Eska Poznań.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2014 | I-VIII 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 804 628 075 zł | 922 298 725 zł | 14,6 |
RADIO ZET | 544 022 025 zł | 711 605 470 zł | 30,8 |
PROGRAM III POLSKIEGO RADIA | 135 126 430 zł | 165 925 510 zł | 22,8 |
PROGRAM I POLSKIEGO RADIA | 79 590 040 zł | 97 366 520 zł | 22,3 |
TOK FM | 48 715 140 zł | 68 476 286 zł | 40,6 |
VOX FM | 33 157 180 zł | 48 186 560 zł | 45,3 |
ESKA WARSZAWA | 38 565 560 zł | 44 361 570 zł | 15 |
ZŁOTE PRZEBOJE WARSZAWA | 33 075 150 zł | 41 288 566 zł | 24,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE POZNAŃ | B.D. | 40 163 623 zł | B.d. |
RMF CLASSIC | B.D. | 38 857 396 zł | B.d. |
razem | 2 716 268 235 zł | 3 397 178 403 zł | 25,1 |
Dołącz do dyskusji: Vox FM i TOK FM z największymi wzrostami reklamowymi, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)