W I półroczu 2014 r. spadła sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” liderem
W pierwszych sześciu miesiącach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 76 933 egz., czyli o 7,11 proc. mniej niż w I półroczu 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 62 525 egz., po spadku o 10,45 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 3,98 proc. i ostatecznie wyniósł 30 659 egz.
Najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 43,93 proc. i wyniosła 12 432 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 070 |
76 933 |
76 933 |
129 921 |
82 855 |
82 819 |
PC Format |
122 656 |
62 525 |
62 525 |
128 298 |
69 822 |
69 822 |
Komputer Świat |
50 484 |
30 659 |
30 659 |
61 449 |
31 953 |
31 931 |
Chip |
20 233 |
14 821 |
14 821 |
27 667 |
18 563 |
18 563 |
PC World |
22 842 |
12 432 |
12 432 |
38 833 |
22 172 |
22 172 |
Dołącz do dyskusji: W I półroczu 2014 r. spadła sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” liderem