W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem
W IV kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 76,1 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 229,6 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2014 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 3,2 proc., z 78,6 miliona do 76,1 miliona sztuk. To pierwszy w historii spadek w ujęciu rocznym od 2010 roku, kiedy rodził się omawiany rynek.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,8 proc., z 26 mln do 21,4 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33,1 proc. do 28,1 proc.).
Drugi w rankingu Samsung zanotował jeszcze większy spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,4 proc., z 13,5 mln do 11 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 17,2 proc. do 14,5 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Lenovo (jako jedyna w Top 5 ze wzrostem r/r), Asus i Amazon.com.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2014 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | IV KW. 2014 SPRZEDAŻ | IV KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | IV KW. 2013 SPRZEDAŻ | IV KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 21.4 | 28.1% | 26.0 | 33.1% | -17.8% |
2. Samsung | 11.0 | 14.5% | 13.5 | 17.2% | -18.4% |
3. Lenovo | 3.7 | 4.8% | 3.4 | 4.3% | 9.1% |
4. Asus | 3.0 | 4.0% | 4.0 | 5.1% | -24.9% |
5. Amazon.com | 1.7 | 2.3% | 5.8 | 7.4% | -69.9% |
Pozostałe | 35.2 | 46.2% | 25.8 | 32.8% | 36.2% |
SUMA | 76.1 | 100.0% | 78.6 | 100.0% | -3.2% |
W całym 2014 roku na świecie sprzedano 229,6 miliona tabletów - o 4,4 proc. więcej niż w roku 2013 (219,9 mln). Kolejność wśród największych producentów była tutaj podobna jak w IV kwartale, z tym że Asus zamienił się miejscami z Lenovo.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2014 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | 2014 SPRZEDAŻ | 2014 UDZIAŁ W RYNKU | 2013 SPRZEDAŻ | 2013 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 63.4 | 27.6% | 74.3 | 33.8% | -14.6% |
2. Samsung | 40.2 | 17.5% | 39.7 | 18.1% | 1.1% |
3. Asus | 11.5 | 5.0% | 12.2 | 5.6% | -5.5% |
4. Lenovo | 11.2 | 4.9% | 7.8 | 3.5% | 43.5% |
5. Amazon.com | 3.3 | 1.4% | 9.8 | 4.4% | -66.4% |
Pozostałe | 100.0 | 43.6% | 76.1 | 34.6% | 31.4% |
SUMA | 229.6 | 100.0% | 219.9 | 100.0% | 4.4% |
Dołącz do dyskusji: W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem