W lipcu tylko Trójka ze spadkiem wpływów reklamowych, Radio Zet z największym wzrostem (TOP10)
W lipcu stacje radiowe zarobiły na reklamach ponad 11 proc. więcej niż w lipcu ub.r. Wśród największych pod względem przychodów reklamowych rozgłośni jedynie radiowa Trójka zanotowała spadek, największym wzrostem może pochwalić się Radio Zet.
W lipcu br. marketerzy wydali na reklamy w stacjach radiowych 784,3 mln zł. Było to 11,3 proc więcej niż w lipcu 2019 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Liderem reklamowych przychodów pozostaje RMF FM, które zarobiło 245,2 mln zł, czyli 12,9 proc. więcej niż rok temu.
Drugie na podium Radio Zet zwiększyło wpływy reklamowe o 24,3 proc., do 156,3 mln zł. Ta stacja miała najwyższą dynamikę przychodów spośród czołówki rozgłośni o najwyższych wpływach z reklam.
Podium zamyka radiowa Trójka, w której reklamodawcy zmniejszyli wydatki rok do roku o 15,1 proc., z 41,9 mln zł do 25,5 mln zł. To jedyna stacja z czołówki z wpływami z reklam mniejszymi rok do roku.
W Programie I Polskiego Radia reklamodawcy wydali w lipcu br. 20,7 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), a w Tok FM – 17,3 mln zł (wzrost o 0,8 proc.). Wpływy reklamowe Vox FM wzrosły o 10,5 proc., do 16,5 mln zł, Eski Warszawa – o 11,8 proc., do 10,1 mln zł, a Eski Wrocław – o 16,1 proc., do 9,8 mln zł.
RMF Classic zarobiło 9,9 proc. Więcej – 9,5 mln zł, a Eska Poznań – 3,2 proc. więcej: 8,9 mln zł.
Według danych Publicis Groupe w pierwszej połowie br. faktyczne wydatki na reklamy w radiu wyniosły 292 mln zł, o 13,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Budżety reklamowe w radiu zwiększyły cztery branże: finansowa (o 1,7 mln zł, czyli 14,3 proc.), farmaceutyczna, komputery i audio wideo oraz produkty do użytku domowego. Natomiast najmocniej ograniczyły je branża motoryzacyjna (o 11,1 mln zł, czyli 25,2 proc.) oraz sektor czasu wolnego (o 7,8 mln zł, 50,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: W lipcu tylko Trójka ze spadkiem wpływów reklamowych, Radio Zet z największym wzrostem (TOP10)