W sierpniu najwięcej zyskali w telewizji sponsorzy kolarstwa
W sierpniu ekspozycje marek podczas telewizyjnych relacji zwyścigów kolarskich osiągnęły wartość ponad 50 mln zł - wynika zdanych Pentagon Research. Wśród sponsorów najwięcej zyskał w tensposób Plus.
W sierpniu podczas telewizyjnych transmisji z wyścigów kolarstwaszosowego i poświęconych mu programów marki były eksponowane ponad14 tys. razy, czego wartość mediowa wyniosła 51,3 mln zł - pokazujeraport Pentagon Research. Wynika to oczywiście z relacji z Tour dePologne, podczas których promowane były m.in. firmy produkującesamochody techniczne towarzyszące zawodnikom. Z kolei logasponsorów piłki nożnej pojawiały się na ekranach podobnie często,ale firmy zyskały dzięki temu nieco mniej - 34,7 mln zł. Podczasrelacji i programów dotyczących siatkówki marki pojawiały sięnajczęściej - ponad 22 tys. razy, a ich wartość mediowaprzekroczyła 20 mln zł. Z kolei 18,5 mln zł zaoszczędzili w tensposób na reklamach w telewizji sponsorzy skoków narciarskich.
Zdecydowanie najefektywniejszy w telewizyjnym sponsoringusportowym- zarówno pod względem liczby ekspozycji i ich wartościmediowej - okazał się w sierpniu Plus, którego logo pojawiało się wprogramach sportowych ponad 15 tys. razy. O wiele niższe zyskidzięki takiej formie promocji osiągnęły Skandia, Wagraf, TVP1,Adidas i Fiat.
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisjei programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: W sierpniu najwięcej zyskali w telewizji sponsorzy kolarstwa