W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN
Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o 7 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, która wyemitowała też najchętniej oglądane pozycje w tych dniach. Wśród głównych stacji wzrost zanotował tylko Polsat, sporo stracił zaś TVN.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 19 a 21 kwietnia br. był serial „Ranczo”, który w TVP1 w Wielkanoc obejrzało 5,77 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugie miejsce zajęła emitowana w Jedynce przed „Ranczem „ „Prognoza pogody” (4,23 mln), a na podium znalazł się też pokazany jeszcze wcześniej „Sport” (3,97 mln). Czwarte miejsce należało z kolei do „Wiadomości” (3,7 mln), również nadanych w TVP1 w niedzielny wieczór.
Ogółem w zestawieniu 10 topowych pozycji Jedynka umieściła aż siedem programów. Po jednym miejscu zajęły pozostałe główne stacje, czyli TVP2, Polsat i TVN.
| Wszyscy 4+ | |||||
Program | Stacja | Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 20-04-2014 | 20:28 | 21:12 | 5 767 091 | 35,60% |
PROGNOZA POGODY | TVP1 | 20-04-2014 | 20:15 | 20:18 | 4 225 168 | 27,27% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 20-04-2014 | 20:04 | 20:12 | 3 996 151 | 26,43% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 20-04-2014 | 19:30 | 19:57 | 3 697 770 | 25,63% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 21-04-2014 | 17:00 | 17:15 | 3 417 507 | 31,71% |
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ | TVP2 | 21-04-2014 | 20:06 | 20:31 | 3 341 170 | 21,37% |
KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../ | TVP1 | 21-04-2014 | 20:23 | 22:49 | 3 223 941 | 21,53% |
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ | Polsat | 19-04-2014 | 22:10 | 0:02 | 2 853 028 | 27,39% |
FAKTY | TVN | 21-04-2014 | 19:00 | 19:21 | 2 823 229 | 21,91% |
NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./ | TVP1 | 20-04-2014 | 21:27 | 23:15 | 2 754 537 | 20,83% |
Również i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało do serialu „Ranczo” z widownią na poziomie 2,04 mln osób. Druga lokata przypadła już jednak show „Twoja twarz brzmi znajomo”, które w Wielką Sobotę w Polsacie obejrzało 1,4 mln widzów. Na podium znalazł się jeszcze film „Karol - Papież, który pozostał człowiekiem” (TVP1) z widownią rzędu 1,29 mln osób.
W tym rankingu znalazło się sześć programów TVP1 i po dwa z anten Polsatu oraz TVN.
| 16-49 | |||||
Program | Stacja | Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 20-04-2014 | 20:28 | 21:12 | 2 042 575 | 30,48% |
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ | Polsat | 19-04-2014 | 22:10 | 0:02 | 1 401 047 | 28,44% |
KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../ | TVP1 | 21-04-2014 | 20:23 | 22:49 | 1 287 343 | 19,67% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 20-04-2014 | 20:04 | 20:12 | 1 263 988 | 21,12% |
PROGNOZA POGODY | TVP1 | 20-04-2014 | 20:15 | 20:18 | 1 241 436 | 20,15% |
NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./ | TVP1 | 20-04-2014 | 21:27 | 23:15 | 1 188 036 | 19,19% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 20-04-2014 | 19:30 | 19:57 | 1 178 350 | 20,93% |
FAKTY | TVN | 21-04-2014 | 19:00 | 19:21 | 1 120 578 | 22,41% |
X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ | TVN | 19-04-2014 | 20:00 | 21:55 | 1 002 563 | 17,27% |
SZTOS 2 /FILM KOM POL./ | Polsat | 21-04-2014 | 20:05 | 22:14 | 1 002 091 | 15,07% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 12,80 proc. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 12,51 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 10,79 proc., który zanotował wzrost o 7,04 proc. Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (9,47 proc., - 17,58 proc.) i TVN (9,12 proc., - 20,63 proc.). W pierwszej dziesiątce największy wzrost zanotowała TV Puls, będąca na miejscu piątym. Jej udział poszedł do góry aż p 43,65 proc. do 4,41 proc.
Wszyscy 4+ | SHR % | |
Stacja | 30.03-01.04.2013 | 19.04-21.04.2014 |
TVP1 | 14,63% | 12,80% |
Polsat | 10,08% | 10,79% |
TVP2 | 11,49% | 9,47% |
TVN | 11,49% | 9,12% |
TV PULS | 3,07% | 4,41% |
TV4 | 3,77% | 3,38% |
TVN7 | 4,13% | 3,06% |
TVP INFO | 2,83% | 2,16% |
TVN24 | 2,38% | 2,07% |
TVP Seriale | 1,29% | 1,79% |
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem został Polsat, którego udział wyniósł 12,64 proc. po wzroście o 10,78 proc. Z pierwszego na drugie miejsce spadł TVN (11,04 proc. udziału, spadek o 17,43 proc.), a trzecia była TVP1 (9,52 proc., - 11,19 proc.).
16-49 | SHR % | |
Stacja | 30.03-01.04.2013 | 19.04-21.04.2014 |
Polsat | 11,41% | 12,64% |
TVN | 13,37% | 11,04% |
TVP1 | 10,72% | 9,52% |
TVP2 | 10,60% | 8,16% |
TV PULS | 3,46% | 4,93% |
TV4 | 4,10% | 3,82% |
TVN7 | 4,09% | 3,49% |
TVP Seriale | 1,42% | 1,91% |
TVN24 | 1,82% | 1,56% |
Polo TV | 1,15% | 1,45% |
Na reklamy podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - jej wydatki w okresie od 19 do 21 kwietnia br. wyniosły 12,88 mln zł. Drugie miejsce zajął koncern Unilever (5,23 mln zł), a trzecie – operator Orange (5,05 mln zł).
19-04-2014 - 21-04-2014 | |
Korporacja | Wydatki w PLN |
AFLOFARM | 12 882 211 |
UNILEVER | 5 226 455 |
ORANGE SA | 5 052 815 |
P4 | 4 408 267 |
MASPEX WADOWICE | 4 361 229 |
PEPSICO | 4 316 145 |
NESTLE | 4 249 769 |
PROCTER & GAMBLE | 4 135 551 |
LOREAL | 3 329 084 |
US PHARMACIA INC. | 3 032 174 |
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin i 29 sekund, czyli o 7 minut i 2 sekundy krócej niż rok wcześniej. W 2013 roku w czasie Wielkanocy panowały jednak zdecydowanie niższe, zimowe temperatury, podczas gdy w tym roku pogoda była ciepła i wiosenna.
Dołącz do dyskusji: W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN