Widzowie ewoluują razem ze swoimi telewizorami
Czwarte doroczne badanie Hub Entertainment Research dotyczące ewolucji telewizorów pokazuje, jak ewoluuje ekran w domu, wpływając nie tylko na nawyki i oczekiwania widzów, ale także na plany biznesowe dostawców treści i reklamodawców.
Przesyłanie strumieniowe, sterowanie głosowe i korzystanie z telewizorów bez ich faktycznego oglądania to najlepsze sposoby na pokazanie, jak ewoluuje sprzęt i widzowie.
Streaming: Szybkość, z jaką konsumenci przechodzą do streamingu za pomocą smart TV, nadal robi wrażenie.
Prawie dwie trzecie (62 proc.) gospodarstw domowych z telewizorami deklaruje korzystanie ze streamingu za pomocą smart tv, w porównaniu z mniej niż połową (47 proc.) dwa lata temu. Wynika to ze wzrostu liczby smart tv w domach, jak i w udziału tych domów, które korzystają ze streamingu smart tv.
Sterowanie głosowe: Połowa (51 proc.) najczęściej używanych zestawów w amerykańskich domach ma pilota z funkcją poleceń głosowych – to spory wzrost od 2020 roku (38 proc.).
W domach wyposażonych w smart TV co trzeci (33 proc.) ma połączenie smart TV z inteligentnym głośnikiem, takim jak Amazon’s Echo lub Google’s Nest, umożliwiającym sterowanie głosowe – to jedna trzecia więcej niż w 2020 roku (25 proc.).
Korzystanie z telewizorów bez oglądania: telewizory Smart TV są używane nie tylko do oglądania programów telewizyjnych lub filmów. W domach ze smart tv 7 na 10 (73 proc.) respondentów twierdzi, że używa zestawu do czegoś innego – w porównaniu z 6 na 10 (63 proc.) w 2020 roku.
Najpopularniejszymi czynnościami niezwiązanymi z oglądaniem telewizji na smart tv jest streaming muzyki, klonowanie ekranu lub przesyłanie obrazu z innego ekranu do telewizora, sprawdzanie wiadomości lub aplikacji pogodowych lub korzystanie z przeglądarki na ekranie.
„Streaming na smart tv znalazł się w centrum uwagi, ale nie zapominajmy, że telewizory ewoluowały w inny sposób” – mówi cytowany w komunikacie David Tice, starszy konsultant Hub i współautor badania. „Ponieważ sam telewizor staje się platformą reklamową, zmiany w zachowaniach użytkowników związane z ewolucją telewizora mogą wpłynąć na możliwości marketingowe, ekspozycję i skuteczność” - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Widzowie ewoluują razem ze swoimi telewizorami