Wirtualna Polska ma nowego wiceprezesa. Odpowiada za zagranicę
Stanowisko wiceprezesa ds. międzynarodowych w Wirtualnej Polsce Holding objął Bartłomiej Haber. Wydawca rok temu przejął węgierską Grupę Szalas, a teraz chce wejść na rynki zagraniczne ze swoimi narzędziami reklamowymi.
- Podbój rynków zagranicznych postrzegamy to jako spore wyzwanie. Chcieliśmy, żeby było to również zaadresowane w naszej strukturze - stwierdził na wtorkowej konferencji Jacek Świderski, prezes i jeden z głównym akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding.
Bartłomiej Haber przeszedł do firmy z Santander Bank Polska, w którym przez prawie cztery lata pracował jako dyrektor zarządzający zespołu zajmującego się przejęciami i fuzjami w sektorach energii, infrastruktury i nieruchomości.
Wcześniej Haber był związany m.in. z funduszem inwestycyjnym Eastbridge (w latach 2012-2015 jako dyrektor zarządzający) oraz Grupą o2 (w latach 2011-2024 jako członek rady nadzorczej), obecnie wchodzącą w skład Wirtualnej Polski Holding. Prowadził też własną działalność - przez ponad dekadę kierował agencją doradczą CAG specjalizującą się w obsłudze przejęć i fuzji.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wirtualna Polska Holding działalność zagraniczną zaczęła pod koniec ub.r., przejmując za ok. 83 mln euro Grupę Szallas, do której należą platformy do rezerwacji zakwaterowania na Węgrzech oraz w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. W efekcie w minionym kwartale segment turystyczny WP, obejmujący też działające w naszym kraju Wakacje.pl i Nocowanie.pl, osiągnął rok do roku wzrost wpływów sprzedażowych z 76,14 do 185,79 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA z 27,91 do 83,36 mln zł.
Teraz Wirtualna Polska zaczyna oferować na kilku rynkach zagranicznych swoje narzędzia do realizacji kampanii reklamowych w internecie, przede wszystkim WPartner. W pierwszym etapie weszła z nimi do Czech, Rumunii i Bułgarii.
- Już w tej chwili sprzedajemy tam kampanie w zauważalnej skali, przyjmujemy normalne, standardowe kampanie - opisał Jacek Świderski. Z usług WP na tych rynkach korzystają na razie przede wszystkim polskie firmy, które prowadzą tam też działalność. Od początku przyszłego roku narzędzia będą oferowane także klientom lokalnym.
W trzecim kwartale br. Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów o prawie 50 proc. do 405,29 mln zł zwiększyła zysk netto z 50,76 do 71,7 mln zł. To rekordowe wyniki w historii firmy.
Po publikacji tych wyników we wtorek przed południem akcje spółki drożały o prawie 4 proc.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ma nowego wiceprezesa. Odpowiada za zagranicę