Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej
Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł, czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem „Newsweek”, największe spadki zanotowały „Gala” i „Tele Program”.
Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował też największy wzrost tych przychodów – wynoszący dokładnie 21 proc. Drugim magazynem, który w ub.r. osiągnął dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych, jest „Wprost” (AWR Wprost) – tygodnik ten zarobił z reklam 16,3 proc. więcej niż w 2009 roku. Większe niż rok wcześniej przychody reklamowe zanotowały też „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – o 9 proc., „Przyjaciółka”– o 7,2 proc., „Viva!”– o 2,9 proc. i „Party” (wszystkie trzy tytuły – Edipresse Polska) – o 2,6 proc.
Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej
Z drugiej strony „Gala” (G+J Polska) zarobiła z reklam 12,8 proc. mniej niż w 2009 roku, a „Tele Program”(Teleprogram) – 8,3 proc. mniej. Natomiast w przypadku „Claudii” (G+J Polska), „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) spadki wyniosły – odpowiednio – 7 proc., 4,6 proc. i 2,3 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
| 2010 | 2009 |
Newsweek Polska | 123 539 156 zł | 102 076 603 zł |
Tele Tydzień | 88 773 298 zł | 90 905 672 zł |
Polityka | 87 337 752 zł | 80 148 161 zł |
Wprost | 85 705 552 zł | 73 700 367 zł |
Viva! | 74 217 702 zł | 72 145 413 zł |
Claudia | 62 720 136 zł | 67 426 951 zł |
Twój Styl | 62 308 878 zł | 65 330 313 zł |
Przyjaciółka | 50 661 972 zł | 47 271 294 zł |
Gala | 44 129 087 zł | 50 631 962 zł |
Party | 42 832 086 zł | 41 732 402 zł |
Tele Program | 41 801 677 zł | 45 583 448 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 350 827 398 zł | 2 341 335 624 zł |
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej