Wszystkie pisma męskie na minusie w maju 2016. „Esquire” o 51 proc. w dół (raport)
W maju br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w segmencie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 51 proc.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w maju 2016 roku wyniosła 38 687 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 14,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 18,72 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 27 250 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 22,18 proc. do 20 011 egz.
Z kolei na czwarte miejsce spadło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu miesięczników męskich - o 26,97 proc. do 16 971 egz.
Sprzedaż ogółem majowo-czerwcowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 180 egz., po spadku względem drugiego numeru o 51,32 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w maju br. poszedł w dół o 17,80 proc. do poziomu 19 746 egz.
Wirtualnemedia.pl | maj | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 38 687 | 38 687 | 98 240 | 45 132 | 45 132 | -14,28% |
Playboy | 57 988 | 27 250 | 27 250 | 70 000 | 33 527 | 33 527 | -18,72% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 42 995 | 20 011 | 20 011 | 60 000 | 25 713 | 25 713 | -22,18% |
Logo | 53 350 | 18 430 | 16 971 | 58 093 | 25 645 | 23 237 | -26,97% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 26 000 | 6 180 | 6 180 | 50 000 | 16 996 | 12 696 | -51,32% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 43 003 | 20 951 | 19 746 | 44 996 | 25 780 | 24 022 | -17,80% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca również wszystkie pisma męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo” - było to 33,85 proc.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 9,14 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 38 687 | 38 687 | 90 000 | 48 613 | 48 613 | -20,42% |
Playboy | 57 988 | 27 250 | 27 250 | 64 980 | 29 955 | 29 955 | -9,03% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 42 995 | 20 011 | 20 011 | 46 986 | 22 078 | 22 078 | -9,36% |
Logo | 53 350 | 18 430 | 16 971 | 55 200 | 27 945 | 25 654 | -33,85% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 26 000 | 6 180 | 6 180 | - | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 43 003 | 20 951 | 19 746 | 41 999 | 18 461 | 18 093 | 9,14% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie w maju 2016. „Esquire” o 51 proc. w dół (raport)