„Viva” reklamowo wyprzedziła „Tele Tydzień”. Mocno w górę „Życie na gorąco” i „Pani”, w dół „Party” i „Wprost” (TOP 10)
W pierwszych dwóch miesiącach br. wydawany przez Wydawnictwo Bauer „Tele Tydzień” stracił pozycję wicelidera w rankingu magazynów z największymi wpływami z reklam. Ustąpił miejsca dwutygodnikowi „Viva”. Liderem pozostał „Twój Styl".
W styczniu i lutym br. firmy wydały na reklamy w magazynach 502,4 mln zł, czyli 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych cennikowe netto Kantar Media.
Pozycję lidera utrzymuje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 31,4 mln zł, o 4,7 proc. wyższymi niż rok temu.
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami na poziomie 25,7 mln zł (wzrost w skali roku o 40,2 proc.). Tytuł awansował z zajmowanej w styczniu br. czwartej pozycji (wtedy zarobił 9,5 mln zł).
Na trzecią lokatę spadł tygodnik „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), którego wpływy reklamowe rok do roku wzrosły o 6,7 proc.
Spośród pozostałych magazynów z czołówki największe wzrosty wpływów zanotowały trzy czasopisma wydawane przez Wydawnictwo Bauer: tygodnik „Życie na gorąco” (o 71,1 proc., do 11,9 mln zł), miesięcznik „Pani” (o 58,7 proc., do 13,8 mln zł) i dwutygodnik „Show” (o 46,7 proc., do 11,5 mln zł).
26,6 proc. więcej niż przed rokiem zarobił na reklamach miesięcznik „Uroda życia” (Edipresse Polska) - marketerzy wydali w nim 13,2 mln zł.
O 17,7 proc., do 11,8 mln zł, wzrosły też przychody „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Pod koniec marca redaktor naczelny pisma Tomasz Lis zaapelował o kupowanie tygodnika, bo - jak stwierdził - obecny obóz rządzący chce zniszczyć niezależne media.
Spadły natomiast wpływy z reklam tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) - o 13,2 proc., do 13 mln zł - oraz dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) - o 22,6 proc., do 11,7 mln zł. Ten drugi tytuł zarobił na reklamach mniej mimo że w styczniu br. był liderem sprzedaży wśród dwutygodników people - jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 162 885 egz.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-II 2016 | I-II 2017 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 29 963 267 zł | 31 365 850 zł | 4,7 |
VIVA | 18 297 687 zł | 25 661 740 zł | 40,2 |
TELE TYDZIEŃ | 22 218 329 zł | 23 709 290 zł | 6,7 |
PANI | 8 712 492 zł | 13 829 410 zł | 58,7 |
URODA ŻYCIA | 10 423 750 zł | 13 200 800 zł | 26,6 |
WPROST | 14 996 541 zł | 13 024 100 zł | -13,2 |
ŻYCIE NA GORĄCO | 6 964 608 zł | 11 918 433 zł | 71,1 |
NEWSWEEK POLSKA | 10 034 000 zł | 11 810 800 zł | 17,7 |
PARTY | 15 171 746 zł | 11 745 400 zł | -22,6 |
SHOW | 7 865 133 zł | 11 534 000 zł | 47 zł |
razem | 461 071 117 zł | 502 398 824 zł | 9 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” reklamowo wyprzedziła „Tele Tydzień”. Mocno w górę „Życie na gorąco” i „Pani”, w dół „Party” i „Wprost” (TOP 10)