Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” nie znalazł inwestora ani partnera. Chce przejmować za reklamy
Spółka PMPG Polskie Media, wydająca m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, zakończyła przegląd opcji strategicznych bez pozyskania inwestora ani partnera. Do końca czerwca ma przedstawić swoją dalszą strategię, obejmującą m.in. możliwość przejęć w zmian za świadczenia reklamowe i promocyjne.
Przegląd opcji strategicznych był prowadzony przez PMPG Polskie Media od sierpnia 2022 roku. Spółka zapowiedziała wtedy, że na wstępnym etapie przeglądu opcji „rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów, wspólne przedsięwzięcie z innymi podmiotami”. Natomiast w ramach przeglądu opcji zamierza „rozpoznać możliwości dalszego rozwoju, w szczególności w obszarze działalności cyfrowej, a także możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami”.
W środę PMPG Polskie Media podała, że po analizie możliwości dalszego rozwoju firmy „z uwzględnieniem obecnej sytuacji makroekonomicznej oraz specyfiki branży Spółki” zdecydowała się zakończyć przegląd opcji strategicznych.
CZYTAJ TEŻ: W prawicowych tygodnikach ubyło państwowych reklam. Sakiewicz: władza nie szanuje wolności słowa
Wydawca zamierza opracować strategię swojego dalszego rozwoju, opartą na dwóch założeniach:
- rozwoju spółek zależnych Orle Pióro (to wydawca tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy”) oraz AWR Wprost (wydaje tygodnik „Wprost”, od czterech lat ukazujący się tylko w wersji cyfrowej), m.in. z wykorzystaniem kapitału od zewnętrznych inwestorów,
- budowa zdywersyfikowanego portfolio aktywów cyfrowych: w oparciu o własne zasoby oraz przejęcia (m.in. transakcje w formule media for equity, czyli kupno udziałów w zamian za świadczenia reklamowe i promocyjne).
Strategia ma zostać opublikowana do końca czerwca.
W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku przychody grupy kapitałowej PMPG Polskie Media zwiększyły się z 32,17 do 34,41 mln zł, zysk EBITDA zmalał z 3,24 do 1,46 mln zł, a zysk operacyjny - z 2,29 mln do 241 tys. zł.
W środę rano za akcję PMPG płacono 3,70 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 38,4 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs spółki wzrósł o 44 proc., a tylko od stycznia br. o 30 proc. Większościowym udziałowcem jest jej były prezes Michał M. Lisiecki - ma walory stanowiące 58,4 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu.