Słaby tydzień „wielkiej czwórki” w pierwszym tygodniu po powiększeniu panelu przez NAM, TVN24 wyprzedziło TVP Info
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Ojciec Mateusz” oraz „Wiadomości”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Od 1 czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - tydzień temu mówiła Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.
W minionym tygodniu - od 1 do 7 czerwca - najwięcej widzów zgromadziły wtorkowe „Fakty” TVN. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,56 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,44 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,27 mln widzów (emisja 7 czerwca; 3. pozycja). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,92 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,76 mln oglądających (emisja 2 czerwca; 10. lokata).
Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „Ojciec Mateusz”. W TVP1 miał średnio 2,49 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 19,13 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty”, który miał 995 tys. osób, co dało TVN 27,55 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (832 tys. widzów; 18,52 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wydarzenia” (763 tys.; 17,94 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, Polsat wyprzedził TVN
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 9,04 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,03 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,56 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 6,41 proc. udziału; - 1,32 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,12 proc. do 31,04 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii.
Piąte było TVN24 (stacja miała 5,76 proc. udziału; + 0,61 pkt. proc.), które wyprzedziło TVP Info (5,06 proc. udziału,; - 0,26 pkt. proc.). Dwunaste miejsce (po awansie z trzynastego) należało do Polsat News (1,93 proc.; + 0,23 pkt. proc.).
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,40 pkt. proc. do 9,90 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,73 proc. (do góry o 0,14 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 1,17 pkt. proc. do 5,13 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,29 pkt. proc. do 5,07 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,04 proc.; do góry o 0,36 pkt. proc.), który wyprzedził TVN (9 proc.; w dół o 0,65 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Słaby tydzień „wielkiej czwórki” w pierwszym tygodniu po powiększeniu panelu przez NAM, TVN24 wyprzedziło TVP Info