Xiaomi i Samsung liderami polskiego rynku smartfonów. Apple z największymi wzrostami
W drugim kwartale 2020 roku największy udział w polskim rynku smartfonów miały po równo Samsung oraz Xiaomi - wynika z danych firmy Canalys. Największy wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich miesięcy zanotował Apple. Samsung pozostaje liderem w Europie.
Pod koniec lipca 2020 r. firma analityczna Canalys opublikowała wyniki globalnej sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2020 r.
W raportowanym okresie chiński koncern Huawei po raz pierwszy sprzedał więcej smartfonów niż jakikolwiek inny producent, wyprzedzając dotychczasowego lidera, południowokoreańskiego Samsunga.
Samsung i Xiaomi liderami w Polsce
Firma Canalys dostarczyła także dane na temat sprzedaży smartfonów na kontynencie europejskim, w tym także na polskim rynku.
Okazuje się, że w Polsce w drugim kwartale br. największy udział w rynku smartfonów (po 27 proc.) zanotowały firmy Samsung i Xiaomi. Różnica polega jednak na tym, że w raportowanym okresie rynkowe udziały Samsunga spadły rok do roku o 14 proc., podczas gdy taki sam wskaźnik w wypadku Xiaomi wzrósł o 88 proc.
Czytaj także: Sprzedaż smartfonów zmalała najmocniej w historii. Huawei pierwszy raz przed Samsungiem
Najwięcej (o 43 proc.) udziałów w polskim rynku stracił w drugim kwartale Huawei, który zamyka podium z wynikiem 18 proc. Liderem wzrostów był z kolei Apple, którego udziały w polskim rynku zwiększyły się o 110 proc. do poziomu 9 proc. W pierwszej piątce znalazł się także koncern Lenovo (6 proc. udziałów po wzroście o 19 proc.).
Europa należy do Samsunga
Chociaż Samsung musiał podzielić się pozycją lidera sprzedaży smartfonów na polskim rynku, to w szerszym europejskim ujęciu pozostaje na szczycie dostawców tych urządzeń.
W całej Europie koreański producent zanotował w drugim kwartale 30 proc. udziałów w ryku, po spadku o 31 proc. rok do roku. Na kolejnych miejscach znalazły się Apple (21 proc., wzrost o 42 proc.) oraz Xiaomi (w górę o 65 proc., obecnie 17 proc.) i Huawei (17 proc., w dół o 17 proc.).
Samsung znajduje się także na szczycie listy sprzedawców smartfonów na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Europie Zachodniej.
Czytaj także: Samsung będzie sprzedawać smartfony bez ładowarek. Chce obniżyć ceny sprzętu
Samsung: to my jesteśmy liderem
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsunga, poinformował w środę, że według danych GFK Polonia to Samsung jest numerem jeden w Polsce.
Jak podaje Canalys zbiera informacje o telefonach wprowadzonych do obrotu, zaś GFK o sprzedaży do klienta docelowego.
#sprawdzoneinfo @SamsungPolska w Q2 jest numerem jeden ze sprzedażą na poziomie 38,6% wartościowo i 31,5% ilościowo i utrzymuje sporą przewagę nad drugą marką w stawce. Przypomnę, że ważny jest pomiar rzeczywistej sprzedaży, a nie dostaw.
— Olaf Krynicki (@olafkrynicki) August 5, 2020
Dołącz do dyskusji: Xiaomi i Samsung liderami polskiego rynku smartfonów. Apple z największymi wzrostami