YouTube stawia na e-commerce i telewizję. W marcu w USA pojawi YouTube Shorts
Serwis YouTube zaprezentował strategię rozwoju swoich produktów w 2021 roku. Neal Mohan, dyrektor ds. produktów zapowiada m.in. łatwiejszą nawigację, Shorts, dodatkowe opcje w YouTube Kids i e-commerce.
Pierwsza z ogłoszonych zmian to łatwiejsza nawigacja. W ciągu ostatnich kilku lat YouTube wprowadził nowy wygląd pulpitu, nowe funkcje mobilne i nowy wygląd strony odtwarzania. Teraz zaproponuje więcej aktualizacji na różne urządzenia, aby pomóc widzom połączyć się z ich ulubionymi twórcami i treściami, głównie na urządzeniach mobilnych.
Ulepszone zostaną wprowadzone w ub.r. rozdziały w filmach. Od tego czasu coraz więcej twórców dodaje rozdziały do swoich filmów - ponad 20 000 filmów dziennie. Twórca Marques Brownlee używa tej funkcji w swoich popularnych recenzjach technicznych. Wkrótce ta funkcja zostanie rozszerzona, aby automatycznie dodawać rozdziały wideo do odpowiednich filmów. YouTube zapowiada też bardziej intuicyjne korzystanie z zegarka - m.in. poprzez unowocześnienie aplikacji na tablety. Serwis stawia też na nowe formaty - na ten rok zaplanowano uruchomienie przeprojektowanej strony głównej aplikacji YouTube VR, aby ulepszyć nawigację, dostępność i funkcje wyszukiwania.
Nowa oferta YouTube TV
Platforma chce poszerzać też ofertę YouTube TV, która obecnie ma ponad 3 miliony płatnych subskrybentów, ponad 85 sieci i oferuje nieograniczoną liczbę DVR. Planowana jest nowa opcja dodatku, która pozwala widzom oglądać dostępne programy w rozdzielczości 4K lub pobierać je na swój rejestrator DVR, aby później obejrzeć je offline. Dodatkowo ta opcja doda nieograniczoną liczbę jednoczesnych strumieni w domu, dzięki czemu cała rodzina może cieszyć się YouTube TV na różnych ekranach jednocześnie.
Neal Mohan zapowiada także zmiany w obrębie YouTube Music - platforma zawiera obecnie ponad 70 milionów oficjalnych utworów, a także playlisty, remiksy, teledyski, występy na żywo, covery i rzadkie utwory, których nie ma nigdzie indziej.
- Ponieważ krajobraz muzyczny wciąż zmienia się w dynamiczny sposób, wprowadzamy bardziej spersonalizowane miksy skupione wokół codziennych czynności i nastrojów, którymi cieszy się muzyka, niezależnie od tego, czy próbujesz ćwiczyć, skupiać się, odpoczywać czy dojeżdżać do pracy. Fani muzyki, którzy uwielbiają tworzyć własne playlisty, będą mieli pod ręką jeszcze więcej funkcji, a my sprawimy, że utworzone przez użytkowników playlisty będą łatwiejsze do znalezienia dla innych na platformie - zapewnia Mohan.
Ekspert serwisu podkreśla, że dla platformy bardzo ważne jest bezpieczeństwo dzieci, które dziś mają do dyspozycji YouTube Kids. Rodzice mogą wybierać treści, które dzieci mogą oglądać, ograniczać czas przed ekranem i blokować filmy. Obecnie ponad 35 milionów widzów tygodniowo w ponad 80 krajach korzysta z YouTube Kids i angażuje się w takie treści, jak zabawne projekty rodzinne w Art for Kids Hub lub pomocne lekcje na temat odżywiania autorstwa Omari Goes Wild. Serwis zapowiada nowe narzędzia dla rodziców, w tym bardzo pożądaną opcję, która umożliwia rodzicom dodawanie określonych filmów i kanałów z głównej platformy YouTube do opcji oglądania ich przez dzieci w YouTube Kids.
W marcu YouTube Shorts pojawi się w USA
Punktem wyjścia do wprowadzenia zmian w tym zakresie ma być wciąż wysoka bariera wejścia na YT dla tych, którzy chcieliby tu uruchomić własny kanał. Serwis planuje dlatego wprowadzenie tzw. Shorts - to nowe narzędzie do tworzenia krótkich filmów, które pozwala twórcom i artystom kręcić atrakcyjne filmy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych.
Obecnie Shorts jest dostępne w wersji beta w Indiach. Od początku grudnia liczba indyjskich kanałów korzystających z narzędzi do tworzenia szortów wzrosła ponad trzykrotnie, a odtwarzacz YouTube Shorts uzyskuje obecnie ponad 3,5 miliarda wyświetleń dziennie na całym świecie.
W marcu w Stanach Zjednoczonych ruszą testy YouTube Shorts.
Aby wspierać twórców i ich firmy nowej generacji, ponad dziesięć lat temu YouTube wprowadził pierwszy w swoim rodzaju program partnerski YouTube (YPP). W ciągu ostatnich trzech lat zapłacono twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 30 miliardów dolarów.
Obecnie twórcy korzystający z programu partnerskiego YouTube mogą zarabiać na swoich treściach w YouTube na około dziesięć różnych sposobów, od wyświetlania reklam po sprzedaż towarów. - Będziemy nadal ulepszać nasze obecne produkty do zarabiania, ale także znajdować jeszcze więcej sposobów, aby pomóc twórcom w dywersyfikacji źródeł przychodów. Zainspirowani sukcesem Superczatu i naklejek Super Stickers do transmisji na żywo, testowaliśmy nową funkcję braw, która pozwala fanom okazywać wsparcie dla swoich ulubionych kanałów YouTube. Ta funkcja otwiera nowe możliwości zarabiania na materiałach przesłanych przez twórców i nie możemy się doczekać, aby udostępnić ją w tym roku szerzej dla twórców - zapowiada Neal Mohan.
YouTube chce też wykorzystać pełen zestaw możliwości zarabiania na handlu. Platforma testuje wersję beta nowego zintegrowanego sposobu robienia zakupów, który pozwala widzom wykorzystać wiarygodność i wiedzę zaufanych twórców, aby dokonywać świadomych zakupów bezpośrednio w YouTube.
W minionym kwartale koncern Alphabet osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: YouTube stawia na e-commerce i telewizję. W marcu w USA pojawi YouTube Shorts