Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze
W kwietniu br. polski rynek reklamowy w mediach pozainternetowych cennikowo wart był 2 proc. mniej niż rok temu. Cennikowo mniej zarobiły telewizja, gazety, outdoor i kina. Wzrosły wydatki w radiu, magazynach i na reklamę indoorową.
Z danych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły w kwietniu br. nieco ponad 2,5 mld zł. Było to 2 proc. mniej niż w kwietniu 2014 roku.
W omawianym okresie spadły wpływy reklamowe gazet, telewizji, outdooru i kin. Reklamodawcy zredukowali wydatki na reklamę w dziennikach o 7,7 proc., do 136 mln zł. Telewizja zarobiła o 5,9 proc. mniej niż rok temu - 1,46 mld zł, a firmy reklamy zewnętrznej - 9,6 proc. mniej (124,6 mln zł). Wydatki na reklamę kinową były w skali roku niższe o 7,4 proc. i wyniosły 72,1 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV 2014 |
IV 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
1 550 390 922 zł |
1 457 932 669 zł |
-5,9 |
Radio |
363 815 616 zł |
412 303 250 zł |
13,3 |
Gazety |
147 318 960 zł |
135 977 049 zł |
-7,7 |
Magazyny |
309 684 223 zł |
329 655 853 zł |
6,4 |
Outdoor |
137 768 145 zł |
124 573 777 zł |
-9,6 |
Kina |
77 854 759 zł |
72 119 184 zł |
-7,4 |
Indoor |
2 171 930 zł |
3 498 050 zł |
61,1 |
Razem |
2 589 004 555 zł |
2 536 059 832 zł |
-2 |
Wzrost przychodów z reklam w kwietniu br. zanotowały natomiast radio, magazyny i indoor. Reklamodawcy na obecność w rozgłośniach radiowych wydali 412,3 mln zł - o 13,3 proc. więcej niż rok temu. Za reklamy na łamach magazynów zapłacili łącznie 329,7 mln zł (6,4 proc. więcej), a na reklamę indoorową przeznaczyli 3,5 mln zł (61,1 proc. więcej).
Dołącz do dyskusji: Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze