Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-09-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Bezpłatne porady i informacje dla konsumentów na Jarmarku Jednolitego Rynku w Krakowie

150x110
Co zrobić, gdy brytyjski sklep internetowy nie przysłał opłaconego towaru? Jak znaleźć pracę we Włoszech? Jakie formalności trzeba spełnić, by prowadzić działalność gospodarczą na terenie Niemiec? Na te pytania w najbliższą niedzielę będą odpowiadać instytucje służące wspieraniu obywateli i konsumentów w UE, zebrane pod jednym namiotem na krakowskim Rynku Głównym.

15 dobrych adresów dla konsumentów i przedsiębiorców

W europejskim namiocie swoje usługi wsparcia dla obywateli i przedsiębiorców zaprezentuje piętnaście podmiotów. Wśród nich znajdą się punkty kontaktowe i portale informacyjne: Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Europejska Sieć Przedsiębiorczości, Europejska Sieć Rzeczników Praw Obywatelskich, Twoja Europa, Twoja Europa – Porady, Europe Direct, SOLVIT, EURES, EU-Go, a także: Parlament Europejski, Polska Prezydencja w Radzie UE, Komisja Europejska i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny. Namiot targowy będzie otwarty od południa w niedzielę, 2 października, do południa we wtorek, 4 października.

- Podczas podróży i zakupów w UE konsument znajduje się pod swoistym parasolem ochronnym, który tworzą przepisy unijne. Dwa lata na reklamację wadliwego towaru czy prawo zwrotu rzeczy kupionej przez Internet w ciągu co najmniej 7 dni – to tylko niektóre udogodnienia. Podczas Jarmarku będziemy przekonywać konsumentów, że zakupy w niemieckim sklepie internetowym czy podczas pobytu w Bułgarii są tak samo bezpieczne, jak w ich własnym kraju. A w razie problemów centra naszej sieci służą bezpłatną pomocą -mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, należącego do Sieci ECK.

Niemal równolegle z Jarmarkiem będzie odbywało się Forum Jednolitego Rynku, którego celem jest zwrócenie uwagi na konkretne wyzwania, jakim muszą sprostać obywatele i przedsiębiorcy. Podczas konferencji zostaną zaprezentowanie prawdziwe historie konsumentów, którzy napotkali różnorodne bariery na wspólnym rynku, wraz z omówieniem propozycji rozwiązania ich problemów. Zaplanowano także cykl warsztatów poświęconych kluczowym obszarom jednolitego rynku, m.in. „Handel elektroniczny: perspektywy i wyzwania”, „Alternatywne metody rozwiązywania sporów i rozwiązywanie sporów online”, „Łatwiejsze prowadzenie działalności gospodarczej”.

Wydarzenia zostały zorganizowane wspólnie przez: polską Prezydencję w Radzie Ministrów UE, Komisję Europejską oraz Parlament Europejski.

Więcej informacji na temat Forum:

http://ec.europa.eu/internal_market/top_layer/single_market_forum_pl.htm





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS