Od kilku tygodni trwa gorący spór o kształt przygotowanej przez rząd nowelizacji prawa autorskiego. Szczególnie niezadowoleni z planowanych zmian w przepisach są wydawcy mediów, którzy domagają się lepszej ochrony ich praw w negocjacjach z gigantami cyfrowymi. W odpowiedzi na postulaty branży swój list do senatorów wystosowała firma Google. Jego treść budzi kontrowersje.
Eleven Sports (grupa Cyfrowy Polsat) kupił prawa do transmisji w Polsce niemieckiej ligi piłkarskiej przez trzy sezony. Pierwsze mecze będzie pokazywać już wiosną przyszłego roku. Obecnie Bundesligę transmituje platforma Viaplay, która wycofuje się z naszego rynku.
Fundacja Maraton Warszawski, organizator masowych imprez biegowych w stolicy, zerwała umowę z polską marką odzieżową 4F, partnerem technicznym. „Postanowiliśmy zrezygnować ze współpracy ze skutkiem natychmiastowym po realizacji pierwszej imprezy” – czytamy w oświadczeniu. Co się stało?
Po zmianie władz w TVP w środowisku dziennikarskim nie brakowało nadziei, że od teraz będzie można na Woronicza robić niezależne i profesjonalne dziennikarstwo. Pojawiła się jednak sytuacja, która każe wątpić w to przekonanie. Z portalu TVP Info usunięto tekst dziennikarza, w którym wytknął Donaldowi Tuskowi mijanie się z prawdą.
Na youtube’owym PRZEKanale, założonym kilka miesięcy temu przez Bartłomieja Graczaka, zadebiutował Marcin Pieńkowski - w przeszłości m.in. dziennikarz prasowy oraz szef redakcji społeczno-publicystycznej w TVP1.
Przejście MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej na standard DVB-T2/HEVC może nie nastąpić prędko. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że nadawcy obawiają się skutków takiej operacji. Aby przeszła bez zakłóceń, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powoła specjalny zespół.
Trzy spółki z udziałem Skarbu Państwa po wielu latach przerwy wróciły z reklamami na łamy “Gazety Wyborczej” wydawanej przez Agorę - wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. Polska Press trzymała koszty w ryzach, a przy wzroście przychodów o 13 proc. jej strata netto zmalała z 35,7 do 14,3 mln zł. Wydawnictwo mniej niż przed rokiem zarobiło z prasy drukowanej, natomiast wzrosły jego wpływy z reklam, treści wideo i eventów.
Co najmniej kilkunastu wydawców lokalnych serwisów internetowych, zamieszczających na Facebooku posty o czwartkowym proteście mediów, miało je banowane – opisał Andrzej Andrysiak, wydawca „Gazety Radomszczańskiej” i szef Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.
Stacje Canal+ Extra i Canal+ 360 z Ligą Mistrzów będą prawdopodobnie oferowane nie tylko przez Canal+, ale także innych dostawców płatnej telewizji. To, że trwają rozmowy w tej sprawie potwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciel nadawcy.
Przed siedzibą Wydawnictwa Bauer przy ul. Motorowej w Warszawie pojawiły się transparenty z hasłem “Żądamy podwyżek” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Polsat jesienią br. pokaże 15. edycję rozrywkowego show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami". Stacja zdecydowała się tym razem zorganizować otwarty casting na tanecznych partnerów gwiazd. Zapowiedziano też zmiany w formule show.
Ministra kultury i dziedzictwa narodowego Hanna Wróblewska wręczyła Karolinie Rozwód powołanie na stanowisko dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jej pięcioletnia kadencja rozpoczyna się od dziś. Poprzednio stałym szefem PISF był Radosław Śmigulski.
W ub.r. Discovery Polska przy wzroście przychodów o 20 proc. zarobiło na czysto 30,3 mln zł, o 4,6 mln zł więcej niż przed rokiem. Spółka ma już ponad 500 pracowników etatowych, obniżyła natomiast wycenę nadawcy Metro TV.
Fundusz MCI Capital sfinalizował kupno 65 proc. akcji spółki Profitroom oferującej systemy rezerwacji internetowej dla hoteli. Ponad połowę tego pakietu sprzedał cyber_Folks.
Rusza ośmiotygodniowa, wakacyjna trasa „Lato z Radiem i Telewizją Polską”, relacjonowana w radiowej Jedynce, TVP Info i TVP2. Ponad 60 najpopularniejszych polskich artystów zagra podczas tegorocznej edycji wydarzenia. Start już 13 lipca.
W ub.r. koszty Radia Wnet poszły w górę o ponad 10 proc. przy minimalnym wzroście wpływów. W konsekwencji wynik netto rozgłośni zmalała o ponad 670 tys. zł.
Przez pięć pierwszych miesięcy tego roku media zwiększyły wpływy reklamowe o ponad 12 proc. Najbardziej rosły wydatki na reklamę DOOH, w kinach i na outdoor. Aflofarm zredukował nieznacznie budżet, a właściciel Biedronki, Lidl Polska i McDonald’s zwiększyły budżety o blisko połowę – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu odrzuciła w czwartek sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w 2023 r. oraz informację o działalności Rady Mediów Narodowych w 2023 r. Taką samą decyzję niedawno podjęła senacka komisja zajmująca się kulturą i mediami.
Nowość w ramówce Telewizji Media Narodowe. Od 4 lipca na antenie TVMN pojawi się nowy format - autorski magazyn Macieja Maciejowskiego „Kulturkampf”. Produkcja będzie emitowana w każdy czwartek o godz. 21:10. ‘
DODAJ OGŁOSZENIE Ogłoszenie już od 200zł!