GravityZone wykorzystujący architekturę chmury, jest wyrazem znaczącego postępu w zarządzaniu bezpieczeństwem wszystkich rodzajów punktów końcowych. GravityZone jest rozwiązaniem jedynym w swoim rodzaju biorąc pod uwagę jego możliwości i wydajność oraz fakt, że zapewnia on managerom ds. bezpieczeństwa, działom IT, decydentom i specjalistom ds. integracji systemów wysoce skalowalny, scentralizowany system zarządzania bezpieczeństwem. Ponadto GravityZone jest w pełni zintegrowany z VMware, Citrix i Microsoft, a także zapewnia bezprecedensową oszczędność czasu i redukcję kosztów dzięki jego możliwości relokacji skanowania, deduplikacji i funkcji centralizacji dla środowisk fizycznych i wirtualnych.
„GravityZone reprezentuje znaczący zwrot w myśleniu o zarządzaniu bezpieczeństwem punktów końcowych, dostarczając gotowe rozwiązanie nie mające sobie równych na rynku. Wiele firm zwraca się w stronę rozwiązań pojedynczych, wymagających zbyt wiele uwagi i nadzoru. Konkurencyjne rozwiązania zwykle wymagają długich i uciążliwych ram czasowych na wdrożenie i nie są zbyt łatwo skalowalne”, powiedział Shaun Donaldson, Dyrektor ds. Sojuszy Globalnych, Bitdefender.
„GravityZone dostarcza rozwiązania w myśl idei, że przedsiębiorstwa potrzebują centralizacji i sprawnego zarządzania bez utraty zasobów na wdrażanie i bieżącą obsługę. GravityZone było projektowane w oparciu o naszą wysoce popularną architekturę Gravity Architecture, opracowaną przez naszych specjalistów w 2010 r. Z naszych ustaleń wynika, że innowacja kryjąca się za architekturą Gravity Architecture będzie zapewniać przedsiębiorstwom wsparcie zarządzania i kontroli wszystkich punktów końcowych przy pomocy jednego systemu, zmniejszając potrzebę stosowania pojedynczych rozwiązań, redukując zużycie zasobów i czasu na wdrożenia, jednocześnie umożliwiając aktualizacje, zmiany ustawień i reguły łatwe do zastosowania na przestrzeni całego przedsiębiorstwa”, dodał Donaldson
Jak dużą różnicę robi architektura?
Unikalna architektura GravityZone zapewnia łatwiejszą skalowalność i umożliwia zabezpieczenie dowolnej ilości systemów. Gotowe rozwiązanie jest osiągane przez prosty import wirtualnego urządzenia tak, by działało na dowolnej platformie wirtualizacji. Integracja z Microsoft Active Directory VMware vCenter oraz Citrix XenServer zmniejsza wysiłek związany z wdrożeniem ochrony na fizycznych i wirtualnych punktach końcowych. Organizacje mają pełną dowolność, jeśli chodzi o wdrożenie jednego lub wszystkich spośród trzech usług bezpieczeństwa wchodzących w skład GravityZone: Security for Virtualized Environments, Security for Endpoints oraz Security for Mobile Devices. Po wstępnym wdrożeniu, dodawanie nowych usług wymaga jedynie szybkiej aktywacji na konsoli.
Technologie wykrywania wielokrotnie uznawane za najlepsze w niezależnych testach
Używając silników opartych na sygnaturach oraz technologii B-HAVE oraz AVC chronionych prawem patentowym Bitdefender stale zajmuje 1. miejsce w testach dokonywanych przez AV-Test, AV-Comparatives oraz Virus Bulletin. B-HAVE wykorzystuje skanowanie heurystyczne w wirtualnym kontenerze (sandbox) do wykrywania zagrożeń, które przechodzą niezauważone w skanowaniu opartym o sygnatury, natomiast AVC udaremnia nawet najbardziej zaawansowane techniki unikania wykrycia dzięki procesowi monitorowania pod kątem złośliwej aktywności dopóki aktywność ta występuje.
Licencjonowanie GravityZone jest modularne i elastyczne, oparte na CPU, maszynach wirtualnych (wirtualizacji) lub ilości chronionych punktów końcowych (fizycznych i mobilnych).
Zaplanowane na maj 2013 – GravityZone w wersji Box
GravityZone odpowiada na potrzeby klientów niezależnie od wielkości organizacji. GravityZone w wersji Box jest wszechstronnym wirtualnym urządzeniem przeznaczonym dla organizacji potrzebujących ochrony od zaraz, która z poziomu jednej konsoli byłaby skalowalna do fizycznych, wirtualnych i mobilnych punktów końcowych. GravityZone jest zaprojektowany tak, by zapewnić elastyczność architektury dla organizacji ze złożonymi wymaganiami, umożliwiając natychmiastowe skalowanie od setek do setek tysięcy punktów końcowych, a wszystko to jest dokonywane z poziomu jednej konsoli.