Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-08-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

Caritas dziękuje Carrefour za zaangażowanie społeczne

Już od pierwszej tegorocznej powodzi sieć Carrefour aktywnie wspiera Caritas Polska w organizowaniu pomocy dla poszkodowanych.

Nadal nie jest znana dokładna wielkość szkód spowodowanych przez żywioł, jednak wiadomo już, że ucierpiało około 30% gmin w kraju. Straty nie dotyczą wyłącznie infrastruktury i obiektów użyteczności publicznej, ale przede wszystkim gospodarstw domowych, rolnych oraz przedsiębiorstw.  Jak wynika z danych MSWiA, dotychczas wypłacono 231 mln 460 tys. zł na pomoc dla poszkodowanych rodzin, które ucierpiały w maju i czerwcu, oraz kolejne 12 mln 409 tys. zł dla rodzin dotkniętych przez sierpniową falę.

„W tegorocznej powodzi ucierpiało wiele rodzin. Zniszczone zostały domy oraz ich wyposażenie. Dlatego też, ze względu na skalę zniszczeń przyjmujemy każdą zaoferowaną pomoc, szczególnie jeśli przychodzi ona szybko, w zorganizowany sposób i na dużą skalę, jak to miało miejsce w przypadku współpracy z Fundacją Carrefour. Wyjątkowo doceniamy  zaangażowanie społeczne w formie zbiórek darów przeprowadzanych na terenach sklepów Carrefour w całej Polsce ponieważ umożliwiły one natychmiastowe przekazanie powodzianom niezbędnych artykułów takich jak woda, żywność, środki czystości oraz koce" - mówi ks. dr Marian Subocz, dyrektor Caritas Polska.

Grupa Carrefour jako jedna z pierwszych firm w Polsce odpowiedziała na apel Caritas Polska o pomoc dla poszkodowanych w wyniku powodzi, przekazując środki finansowe w wysokości 160 000 EUR [1] na zakup ponad 150 myjek wysokociśnieniowych i ponad 150 osuszaczy dla poszkodowanych rodzin. Dzięki natychmiastowej reakcji Grupy Carrefour setki rodzin mogły zaraz po opadnięciu wody przystąpić do sprzątania domów.

„Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że strata często całego dorobku życia jest przeżyciem dramatycznym. Z tego powodu pragniemy pomóc osobom dotkniętym przez żywioł. Rozumiejąc, że w przypadku katastrof naturalnych liczy się natychmiastowa reakcja, podjęliśmy wszelkie niezbędne kroki, aby jak najszybciej przekazać zebrane środki, tak by mogły być one efektywnie wykorzystane tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Wieloletnie doświadczenie w niesieniu pomocy zdobyte przez Fundację Carrefour, a także już kilkuletnia współpraca z Caritas Polska, zaprocentowały również w tym przypadku. Dzięki temu mogliśmy szybko przekazać naszą pomoc" - dodaje Jean Anthoine,  prezes Carrefour Polska.

Carrefour współpracuje z Caritas Polska od 2007 r. wspierając program Skrzydła. W roku 2009/2010 firma Carrefour Polska przeznaczyła na kontynuację programu Caritas Skrzydła blisko 2 miliony złotych. Dzięki temu 810 dzieci z całej Polski mogło otrzymać stypendium przez 10 miesięcy nauki oraz wakacyjny wypoczynek. Pomoc, którą podopieczni programu Skrzydła otrzymują od 2007  roku od Grupy Carrefour ma na celu wyrównanie ich szans edukacyjnych. Skrzydła to program długoterminowej pomocy skierowany do dzieci - uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, którzy z powodu złej sytuacji materialnej w rodzinie wymagają pomocy w formie dożywiania w szkole, zakupu wyprawek szkolnych czy dofinansowania do wycieczek.

Fundacja Carrefour powstała w 2000 roku we Francji. Obecnie Fundacja działa w 18 krajach na całym świecie, w których obecna jest Grupa Carrefour. Podstawowym celem jej działania jest wspieranie społeczności lokalnych, niesienie pomocy humanitarnej oraz walka z wszelkimi przejawami wykluczenia. Międzynarodowa Fundacja Carrefour jest organizacją, która dla ratowania powodzian w Polsce przekazała największą, jednorazową kwotę, która w całości została przeznaczona na zakup najbardziej potrzebnego sprzętu do osuszania i oczyszczania zalanych gospodarstw domowych.

 


[1] 656 000 PLN stanowi równowartość 160 000 EUR według średniego kursu walut NBP z dnia 26 maja 2010 r., który wynosił 4,13 PLN

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS