Ostatni kwartał 2012 roku to bardzo dobry czas na przygotowanie firmy do dużej zmiany w przepisach o podatku VAT. Należy zadać sobie pytanie, czy program, którego używamy do prowadzenia firmy będzie gotowy na czekające nas od 1 stycznia 2013 roku zmiany. Warto już dziś zadbać o aktualność oprogramowania, aby zaoszczędzić sobie dłuższego oczekiwania na jego aktualizację, czy dodatkowych opłat.
Comarch ERP Optima już teraz, w nowej wersji 2013 udowadnia, że zawsze jest gotowa na zmiany w przepisach. Dowodem są zmiany, które weszły w życie 1 października 2012 roku, dotyczące przesyłania e-Deklaracji: VAT-7, VAT-7K, VAT-7D. Dzięki najnowszej Comarch ERP Optima 2013 osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą elektroniczne składać deklaracje do urzędu skarbowego bez konieczności stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego, czyli bez zbędnych formalności. Umożliwiono również wysyłkę korekt deklaracji VAT bez podpisu kwalifikowanego za okres od stycznia 2011 roku.
W Comarch ERP Optima 2013 jeszcze prostsze stało się zarządzanie relacjami z klientami i partnerami firmy. Nowa funkcja, jaką jest kojarzenie pomiędzy sobą wiadomości przychodzących i wychodzących z innymi dokumentami w systemie, np. fakturami, kontaktami CRM, zleceniami serwisowymi, pozwoli jeszcze sprawniej i szybciej obsłużyć danego kontrahenta i nie zapomnieć przykładowo o specjalnych warunkach obsługi, które ustalono z nim drogą e-mailową.
Każda firma prowadzi rachunek bankowy. Dlatego w Comarch ERP Optima 2013 istnieje możliwość bezpośredniego zaciągnięcia do programu wyciągu z systemu bankowego. Przelewy wygenerowane w Comarch ERP Optima mogą od razu trafić do banku – bez ręcznego przenoszenia danych. Użytkownicy otrzymali także możliwość pobrania dla każdego wysłanego przelewu jego aktualnego statusu w banku, dzięki czemu wiedzą, kiedy dokładnie został on zrealizowany lub czy czeka jeszcze na realizację.
W Comarch ERP Optima 2013 pamiętano o wszystkich księgowych i dzięki funkcji kopiowania planu kont w nowym okresie obrachunkowym ułatwiono im pracę. Funkcja ta z pewnością przyda się z początkiem nowego roku.
W najnowszej wersji rozwinięto jeszcze bardziej narzędzie do analizy sytuacji w firmie – Comarch ERP Optima Analizy BI. Dodano raporty pozwalające na analizę należności i zobowiązań w zależności terminu ich płatności, co jeszcze bardziej ułatwi zachowanie płynności firmy i na przykład pozwoli na określenie grupy klientów, którzy mają największe problemy regulowaniem zobowiązań. Nowością jest także możliwość tworzenia raportów i analiz kilku firm na raz, co realnie przyspieszy czas ich wykonywania. Ta funkcjonalność z pewnością doceniona zostanie przez biura rachunkowe. Aby przedsiębiorca o każdej porze i w każdym miejscu mógł mieć pełną i aktualną informację o sytuacji firmy, dodano możliwość przesłania raportów do aplikacji mobilnej dostępnej na smartfony z systemem operacyjnym Android.
Uproszczono pracę wszystkich sprzedawców korzystających z Comarch ERP Mobilny Sprzedawca, dając im w nowej wersji możliwość wysyłania na urządzenie mobilne rabatów oraz informacji o kontrahentach. Użytkownicy w swoim telefonie widzą także wszystkie zadania z firmowego kalendarza.
Ciągle także usprawniana jest współpraca Comarch ERP Optima z narzędziami ułatwiającymi prowadzenie sprzedaży w Internecie. Jedną z najważniejszych zmian jaką dodano w tym obszarze w wersji 2013, jest przesyłania informacji o promocjach i rabatach, które wyświetlają się w Comarch ERP e-Sklep.
Comarch, aby jeszcze lepiej przygotować przedsiębiorców na zmiany w przepisach, przygotował serwis poświęcony zmianą w przepisach: www.ZmianaVat.Comarch.pl, gdzie zaprasza na webinarium poświęcone dostosowaniu systemów Comarch ERP do nowych zmian w prawie.