Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-10-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Platforma zakupowa - sposób na obniżenie kosztów firmy

Oszczędność czasu i pieniędzy, bezpieczeństwo i przejrzystość transakcji – to największe atuty platform zakupowych. Polskie przedsiębiorstwa przeprowadzają na takich platformach już kilkadziesiąt tysięcy postępowań rocznie. W najbliższych latach dostawcy usług e-procurement liczą na dynamiczny wzrost rynku.

Łatwiejsze i tańsze zakupy
Korzystanie z rozwiązań e-procurement to dla przedsiębiorstw szansa na znaczące obniżenie kosztów postępowań zakupowych. Dla firm, które aktualnie poszukują oszczędności w każdym obszarze funkcjonowania, jest to bardzo silny argument. - Z platform zakupowych w Polsce korzystają przede wszystkim firmy, w których zakupy stanowią istotny udział w strukturze kosztów - mówi Tomasz Wudarzewski, prezes zarządu w firmie Logintrade, która jest jednym z wiodących dostawców usług e-procurement w Polsce. Największymi kupcami są kluczowi gracze branży energetycznej, wydobywczej, produkcyjnej i FMCG. - Całkowity koszt wdrożenia platformy zakupowej to około kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie. Szacowane oszczędności względem konwencjonalnych zakupów wynoszą ok. 7-8 proc. Aby więc wdrożenie się zwróciło, wydatki zakupowe firm muszą być na relatywnie wysokim poziomie - dodaje przedstawiciel Logintrade.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej platformy można osiągnąć nie tylko niższe ceny zakupu. Innowacyjne rozwiązania pozwalają na zautomatyzowanie poszczególnych etapów postępowań i tym samym obniżenie kosztów obsługi procesów zakupowych. Dodatkowym ułatwieniem dla zakupowców jest możliwość integracji z funkcjonującymi w firmie systemami klasy ERP. Poziom oszczędności zależy oczywiście od branży, a także od rozwiązań zakupowych, jakie już funkcjonują w danej firmie.

Gotowa baza dostawców
Firmy, które decydują się na wdrożenie platformy zakupowej mogą korzystać z gotowej – i stale uaktualnianej - bazy dostawców. Największą bazę w Polsce, w której znajduje się ponad 26 tys. kont, posiada firma Logintrade. Dostawcy funkcjonują w aż 324 branżach. Dzięki tak rozbudowanej bazie managerowie zakupów mogą w krótkim czasie dotrzeć do potencjalnych dostawców i wybrać najbardziej konkurencyjną ofertę.

Kupujący mogą również korzystać z funkcji aukcji elektronicznych. Ta opcja jest szczególnie korzystna, kiedy chcemy kupić produkty spełniające bardzo konkretne parametry. Na aukcjach dostawcy konkurują ze sobą, oferując najniższą cenę sprzedaży produktu, na jaki zgłosił zapotrzebowanie kupujący. Im większa baza dostawców, tym kupujący ma większe szanse na uzyskanie korzystniejszej ceny.

Platforma zapewnia również całkowitą transparentność procesów zakupowych. Tu nie ma miejsca na marnotrawstwo pieniędzy i nieuzasadniony dobór dostawców. Korzystają na tym zarówno kupujący, jak i dostawcy.

40 tys. transakcji rocznie
Szybko rosnąca popularność platform zakupowych wynika z nieustannej chęci firm do optymalizowania procesów biznesowych i obniżania kosztów. Jest to szczególnie ważne w okresie kryzysu, który dotknął niemal wszystkie branże działalności gospodarczej. W tej sytuacji kluczowe jest zapewnienie maksymalnej efektywności każdego z etapów procesów biznesowych. Dla firm, w których zakupy stanowią istotną część kosztów, platformy zakupowe to szansa na ich znaczącą redukcję.

Perspektywy rozwoju usług e-procurement są dobre. O tym, jak bardzo dynamiczny jest to rynek, świadczą statystyki. - Szacujemy, że w roku 2012 liczba elektronicznych postępowań zakupowych obsługiwanych przez nasz system przekroczy 40 tys, a całkowita liczba wdrożonych platform w Polsce przekroczy 100. Dla porównania w roku 2009 tylko kilka firm zdecydowało się na tego typu rozwiązanie – kończy przedstawiciel Logintrade. Źródło: Logintrade




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS