Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-11-07

A A A POLEĆ DRUKUJ

Połowa Polaków nie zna cyfryzacyjnych planów rządu

Tylko 23% Polaków przyznaje, że ma pojęcie, na czym polega rządowy plan cyfryzacji kraju. Jednocześnie prawie połowa społeczeństwa nie wie, co rząd planuje w tym obszarze. Wynika z najnowszego raportu On Board PR i Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej – szanse i bariery”, przygotowanego na podstawie badań SW Research.

Jak wynika z najnowszego raportu „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej – szanse i bariery” przygotowanego przez On Board PR i PKPP Lewiatan na podstawie badań pracowni badawczej SW Research. Jedynie 23% Polaków przyznaje, że ma wiedzę, na czym polega rządowy plan cyfryzacji kraju. Prawie połowa ankietowanych nie wie, co rząd planuje w tym obszarze. Gdyby dodać do tego osoby, które „nie są pewne swojej wiedzy” grupa ta powiększa się do prawie 80% społeczeństwa.

Jeżeli rząd chce dotrzeć do społeczeństwa z informacją o cyfryzacji np. służby zdrowia, urzędów czy szkolnictwa i być usłyszanym, trzeba rozpocząć zintegrowane kampanie komunikacyjne realizowane w kooperacji z biznesem i innymi organizacjami pozarządowymi - wyjaśnia Jolanta Słowińska, Department of New Technology w On Board PR Ecco Network.

Paradoks związany z cyfryzacją polega na tym, że z jednej strony młodzi Polacy nie znają jej na tyle by ją poprawnie zdefiniować, a z drugiej strony są bardziej kompetentni w kwestiach, które jej dotyczą. Osoby starsze, mimo że są bardziej świadome jej uwarunkowań, są jednak mniej kompetentne i co za tym idzie – w mniejszym stopniu skorzystają z pozytywnych aspektów cyfryzacji kraju. Dlatego ważnym wyzwaniem dla rządzących będzie odpowiednie dotarcie do wszystkich grup społecznych, by każda z nich zrozumiała i mogła pozytywnie wykorzystać ten proce -. dodaje Przemysław Wesołowski, CEO, Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research

Jak pokazują wyniki badania im młodszy wiek respondentów tym wiedza na temat planów rządu zmniejsza się. Wśród osób w wieku 15-24 lata jedynie 10% ankietowanych wie o planie i jego założeniach, wiedza ta wzrasta wraz z wiekiem ankietowanych. U osób powyżej 45 roku życia wynosi już 30%.

***
Raport „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej – szanse i bariery” jest kolejnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network, który powstał we współpracy z PKPP Lewiatan i SW Research. Badanie zostało zrealizowane w dniach 15-22 sierpnia 2012 roku, metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Badaniem objęto łącznie 739 Internautów w wieku 16-49+ lat. Próba badawcza jest reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 16-49+ pod względem łącznego rozkładu płci i kategorii wiekowych.

On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong .

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospo¬darki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia branżowe i regionalne związki pracodawców oraz kil¬kudziesięciu członków in¬dywidualnych – łącznie reprezentuje 3500 firm, zatrudniających ponad 630 000 pracowników. Od momentu powstania, tj. od 1999 r. członkowie i eksperci PKPP Lewiatan zaopiniowali po¬nad 2500 projektów ustaw i rozpo-rządzeń dotyczących różnych sfer gospodarki, zabiegając o uwzględnienie postulatów przedsiębiorców w proce¬sach legislacyjnych. PKPP Lewiatan reprezentuje pracodawców w Trój¬stronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodar¬czych, jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEU¬ROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.

Agencja badań rynku i opinii SW Research jest liderem i prekursorem społecznościowych badań przez Internet. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze. SW Research realizuje zarówno badania ilościowe jak i jakościowe przez Internet. W swojej działalności SW Research łączy wiedzę z zakresu nauk społecznych i ścisłych oraz kompetencje w obszarze technologii informatycznych. Oferta SW Research to komfort pracy z doświadczonymi badaczami, gwarantującymi wysoką jakość wykonania badania, przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań informatycznych. SW Research jest właścicielem pierwszego w Polsce społecznościowego panelu badawczego StudentsWatch.pl. Panel charakteryzuje wysoka aktywność członków, jest też jednym z największych w Polsce, co pozwala, na precyzyjne targetowanie ankiet i szybkie uzyskanie wyników. Do realizacji badań firma wykorzystuje autorskie oprogramowanie 3S System. Agencja jest inicjatorem projektu Warsaw Watch, realizowanego wspólnie z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, którego celem jest stałe monitorowanie opinii mieszkańców Warszawy dotyczących swojego miejsca zamieszkania.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS