Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-11-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Prawie tysiąc mieszkańców Łodzi odwiedziło mobilny gabinet „Zdrowych Zatok”

W miniony weekend mieszkańcy Łodzi mogli skorzystać z bezpłatnych badań przesiewowych w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacji laryngologicznych w ramach ogólnopolskiej kampanii „Zdrowe Zatoki”. Nowoczesny mobilny gabinet czekał na wszystkich chętnych w łódzkiej galerii handlowej Manufaktura. W ciągu trzech dni badaniom poddały się 974 osoby.

Łódź była pierwszym miastem na trasie tegorocznej, dwunastej już edycji kampanii, która, jak co roku, cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

W Łodzi wiele osób nie zdawało sobie sprawy, że z pozoru zwykły katar, zatkany nos, czy ból głowy może być pierwszym symptomem zapalenia zatok. Niestety te objawy często są bagatelizowane, dlatego tak ważna jest edukacja, zwłaszcza, że trwający sezon jesienno-zimowy sprzyja zwiększeniu liczby zachorowań. Należy pamiętać, że nieleczone zapalenie zatok może doprowadzić do poważnych powikłań – powiedziała laryngolog dr Paulina Szczęsnowicz-Dąbrowska ze Szpitala Klinicznego w Warszawie, koordynująca badania w Łodzi.

Mieszkańcy Łodzi, u których podczas badań termowizyjnych stwierdzono nieprawidłowości w obrębie zatok przynosowych, zostali skierowani na dalsze bezpłatne konsultacje laryngologiczne do specjalistycznej placówki.

Dodatkowo, wszystkie przebadane osoby otrzymały komplet materiałów edukacyjnych m.in. z opisem najważniejszych zasad pomocnych w utrzymaniu nosa i zatok w dobrej kondycji przez cały rok.

Mobilny gabinet „Zdrowych Zatok” w tym roku odwiedzi jeszcze Lublin i Tarnów, a na początku 2014 roku zawita do Gliwic, Gdańska i Poznania.

O AKCJI

Kampania „Zdrowe Zatoki”, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku.
Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków na temat specyfiki zapalenia zatok przynosowych
i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia zatok. Do tej pory, we wszystkich edycjach kampanii z bezpłatnych badań termowizyjnych i konsultacji laryngologicznych skorzystało ponad 83.000 osób. Szczegółowe informacje o samym badaniu i o akcji są dostępne na stronie internetowej: http://www.zdrowezatoki.pl/

Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS