Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-12-04

A A A POLEĆ DRUKUJ

Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego nagrodzony

W ogólnopolskim konkursie „Raporty Społeczne”, Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego, za lata 2011-2012, otrzymał nagrodę w kategorii „Najlepszy debiut”. Organizatorem konkursu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z PwC i SGS.

Do konkursu „Raporty Społeczne” przystąpiły 32 firmy, w tym pięć instytucji finansowych. Kryteria konkursu zostały wypracowane w oparciu o wytyczne raportowania europejskiej organizacji The European Sustainability Reporting Associacion (ESRA) oraz zweryfikowane na drodze dialogu z polskimi specjalistami. Ocenie były poddawane wiarygodność raportowanych danych, ich kompletność oraz komunikacja. W skład kilkunastoosobowego jury weszli eksperci z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, niezależni względem organizatorów konkursu.

Jury siódmej edycji konkursu, przyznało nagrodę główną za najlepszy raport prezentujący dane pozafinansowe oraz wyróżniło kilka publikacji, w tym również – w kategorii „Najlepszy debiut” – Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego.

Pierwszy raport społeczny ING Banku Śląskiego nosi tytuł ING SZTUKA ODPOWIEDZIALNOŚCI. Został przygotowany w oparciu o założenia przyjętej w 2012 roku Strategii CSR banku i podsumowuje postępy w jej realizacji oraz stawia cele na kolejne lata. Stanowi też przegląd najważniejszych inicjatyw i statystyk bankowych przyporządkowanych do czterech obszarów, tradycyjnie związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem. Biznes, miejsce pracy, społeczeństwo i środowisko naturalne zostały opisane przy uwzględnieniu międzynarodowego standardu raportowania GRI (z ang. Global Reporting Initiative). Krótkie teksty, przejrzysty podział treści i atrakcyjna grafika zachęcają do lektury.

Publikacja raportu społecznego to kolejna inicjatywa związana z budowaniem zaufania interesariuszy banku (m.in. klientów, akcjonariuszy i pracowników) poprzez otwartą komunikację. Stanowi też reakcję na rynkowe trendy i zapowiadane zmiany w przepisach dotyczących raportowania danych pozafinansowych. Podobny raport, pod tytułem „ING in Society”, Grupa ING przygotowuje od ponad 10 lat (www.ingforsomethingbetter.com).

Wersja elektroniczna Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ING Banku Śląskiego jest dostępna w internecie, w polskiej i angielskiej wersji językowej:

http://www.raportroczny.ingbank.pl/csr

http://www.raportroczny.ingbank.pl/csr-en





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS