Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-05-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rusza mobilne centrum nauki „Focus Pobudza Neurony”!

150x110

Już jutro - 22 maja w Centrum Handlowym Korona we Wrocławiu zagości
ogólnopolska akcja naukowa.

 

„FOCUS POBUDZA NEURONY” to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego wszyscy miłośnicy eksperymentów, zarówno najmłodsi, jak i ich rodzice, mogą zgłębić tajniki świata chemii, fizyki i nowoczesnych technologii motoryzacyjnych. Wszystko to w mobilnym centrum nauki miesięcznika popularnonaukowego „Focus” i telewizyjnego kanału edukacyjnego Da Vinci Learning – partnera merytorycznego akcji.

We Wrocławiu  mobilne centrum nauki będzie można odwiedzić w dniach 22 – 27 maja w Centrum Handlowym Korona (ul. Krzywoustego 126). Następnie akcja „Focus Pobudza Neurony” odwiedzi Łódź.

W ramach wydarzenia na powierzchni ok. 120 m² zgromadzone zostają urządzenia pokazujące działanie praw fizyki, laboratorium chemiczne oraz najnowsze zdobycze technologii w motoryzacji. Każdy odwiedzający może nie tylko obserwować wiele fascynujących zjawisk fizycznych i chemicznych, ale również samodzielnie wziąć udział w przeprowadzanych eksperymentach.

– „Focus” to magazyn, który na swoich łamach pomaga zrozumieć nie tylko podstawowe prawa nauki, ale także najnowsze odkrycia. Teraz nie tyko można o tym przeczytać, ale także samemu spróbować naukowych eksperymentów, na własne oczy przekonać się, jak działają prawa nauki, samemu zmieniać warunki eksperymentów i obserwować tego skutki – zachęca Kazimierz Pasek, zastępca redaktora naczelnego miesięcznika popularnonaukowego „Focus”.

Wszystkie urządzenia są w pełni interaktywne i każdy osobiście może je uruchomić. Aby pomóc w zrozumieniu zachodzących zjawisk nad uczestnikami czuwają dedykowani animatorzy. W weekendy przeprowadzane będą zabawy i konkursy naukowe dla najmłodszych odwiedzających. W każdym mieście akcją opiekuje się koordynator.

 

STREFA DOŚWIADCZEŃ CHEMICZNYCH

Jak zrobić „magiczny” płyn zmieniający kolor? Jak wyprodukować lek na zgagę?

Strefa doświadczeń chemicznych to aż 13 widowiskowych eksperymentów chemicznych, które przeprowadzane są przez wykwalifikowanych chemików. Badaniom naukowym zostaje poddany ser i śmietana, uruchomiony jest zegar jodowy i miniaturowy wulkan, ponadto będzie można obserwować produkcję łatwopalnej piany oraz ognioodpornego papieru. Za organizację stoiska chemicznego odpowiedzialny jest partner merytoryczny akcji Da Vinci Learning – kanał edukacyjny dla całej rodziny. Programy emitowane na antenie kanału podsuwają mnóstwo pomysłów na domowe eksperymenty naukowe, które rodzice mogą wykonywać wspólnie ze swoimi pociechami.


 STREFA BADAŃ FIZYCZNYCH

Jakie zjawiska fizyczne sprawiają, że w krzywym zwierciadle wygląda się tak dziwacznie?

Strefa badań fizycznych to ok. 16 eksponatów, służących do przeprowadzania eksperymentów i obserwowania zadziwiających iluzji optycznych, które pokazują, jak łatwo można oszukać zmysł wzroku. Niezwykłe zachowanie światła będzie można również poznać dzięki dwóm urządzeniom – klasycznemu peryskopowi z obrotowym wizjerem oraz jego laserowej odmianie.

W tej strefie nie zabraknie również doświadczeń pokazujących działanie pola magnetycznego (np. labirynt, przez który można prowadzić metalową piłeczkę za pomocą magnesu) czy grawitacji (karuzela z kolorowymi piłeczkami).


TECHNOLOGIE

Czy nowoczesny samochód może mieć coś  wspólnego z łodziami podwodnymi, samolotami i sztuczną inteligencją?

 W mobilnym centrum nauki „Focusa” można się o tym przekonać, poznając na stoisku innowacyjne technologie Forda Focus. Dzięki licznym kamerom i czujnikom samochód potrafi wspierać kierowcę podczas jazdy, parkowania i niebezpiecznych sytuacji na drodze. Przykładem może być chociażby tzw. system monitorowania martwego pola, który sygnalizuje, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia. Są też rozwiązania, które chronią przed kolizjami w ruchu miejskim, zjechaniem z pasa ruchu czy przekroczeniem dozwolonej prędkości, a system monitorowania koncentracji kierowcy kontroluje poziom zmęczenia kierowcy i  przypomina o odpoczynku.

Wszystkie ciekawostki można obejrzeć na filmach wyświetlanych na ekranach LCD. Będzie też możliwość zadawania pytań ekspertowi.

 

 Harmonogram akcji „FOCUS POBUDZA NEURONY”:

24 – 29 kwietnia – START – GDAŃSK – Centrum Handlowe Osowa, ul. Spacerowa 48;

5 – 10 maja – WARSZAWA – Centrum Handlowe JANKI, ul. Mszczonowska 3;

15 – 20 maja – KATOWICE – Centrum Handlowe 3 Stawy, ul. Pułaskiego 60;

22 – 27 maja – WROCŁAW – Centrum Handlowe Korona, ul. Krzywoustego 126;

29 maja –  3 czerwca – ŁÓDŹ – Centrum Handlowe Tulipan, ul. Piłsudskiego 94.

 

Więcej informacji o akcji „FOCUS POBUDZA NEURONY” znajduje się na stronie internetowej www.focus.pl

 

***

 „Focus” to bogato ilustrowany miesięcznik popularnonaukowy. Główne jego przesłanie pozostaje niezmienne od lat: pomóc czytelnikowi w poznaniu i zrozumieniu świata. W praktyce oznacza to, że „Focus” próbuje być przewodnikiem w trudnym świecie nauki. To pismo przeznaczone dla osób, które interesują się otaczającymi zjawiskami, chcą wiedzieć jak najwięcej o tym, jak funkcjonuje człowiek i świat, jakie rządzą nim mechanizmy.

Magazyn ułatwia znalezienie odpowiedzi w każdej dziedzinie: od psychologii, poprzez antropologię, technologię, nauki biologiczne aż po sport czy najważniejsze wyzwania cywilizacji.

 Da Vinci Learning to pierwszy w Polsce edukacyjny kanał telewizyjny dla całej rodziny. Dzięki niemu  oglądanie telewizji staje się fascynującą przygodą z nauką. Da Vinci Learning nie tylko bawi, ale przede wszystkim uczy przez zabawę, angażując w nią całą rodzinę. Jest dostępny w Polsce w ponad 100 sieciach TV kablowych, między innymi UPC, Multimedia, Toya, Vectra, Inotel.

Ford – producent Forda Focus samochodu najlepiej wyposażonego w innowacyjne technologie w swojej klasie oraz zdobywcy największej w historii liczby nagród w dziedzinie bezpieczeństwa EURO NCAP ADVANCED. 






Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS