Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-01-17

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wady mowy wyleczą w przedszkolu

Od nowego roku szkolnego w Zespole Szkół nr 16 w Toruniu powstaną dwa oddziały przedszkolne dla dzieci z wadami mowy. Przeprowadzenie naboru rozpocznie się już w najbliższy poniedziałek.

Oddziały przedszkolne dla dzieci z wadami mowy powstaną w Zespole Szkół nr 16 przy ul. Dziewulskiego w ramach unijnego projektu „Mówię, więc jestem”. W czerwcu 2013 r. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłosił konkurs zamknięty na dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX „Rozwój kształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.1 „Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej”. W odpowiedzi Zespół Szkół Nr 16 im. Wandy Szuman w Toruniu złożył wniosek o dofinansowanie projektu „Mówię, więc jestem”. Przedsięwzięcie uzyskało pozytywną ocenę merytoryczną.

W ramach projektu w Zespole Szkół Nr 16 w Toruniu zostaną utworzone dwa oddziały przedszkolne dla 30 dzieci w wieku 4 lat z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, z prostymi lub złożonymi wadami mowy. Co istotne, fachową opieka zostaną objęci także rodzice.
Placówka, jak inne miejskie przedszkola, będzie oferowała 10-godzinną opiekę. Oprócz zwykłych przedszkolnych zajęć, dzieci skorzystają w tym czasie ze specjalistycznej pomocy. Będą miały logopedię, logorytmię, zajęcia psychoedukacyjne i sensoryczne. Ponadto w przedszkolu będzie prowadzona terapia z wykorzystaniem aparatury Biofeedback, która monitoruje fale mózgowe.
- Ważnym elementem będą warsztaty dla rodziców. Fachowcy pomogą na nich nie tylko zrozumieć problemy, z jakimi borykają się dzieci z wadami mowy, ale także nauczą, jak pracować z takimi maluchami w domu – mówi współautor Projektu Michał Piotrowski.

Co ważne, na zakończenie akcji dzieci zostaną poddane szczegółowej diagnozie logopedycznej. Zostanie ona porównana z badaniami wykonanymi na początku realizacji Projektu i dzięki temu będzie wyraźnie widać, jakie dzieci zrobiły postępy.

Zajęcia ruszą od nowego roku szkolnego, natomiast przeprowadzenie naboru rozpoczyna się 20 stycznia, czyli w najbliższy poniedziałek. Informacja o projekcie „Mówię, więc jestem” zostanie przekazana społeczeństwu w formie publikacji w prasie, akcji mailingowej, a także banera na szkole. W lutym komisja rekrutacyjna złożona z logopedy, pedagoga i psychologa przeprowadzi rozmowy wstępne z dziećmi i rodzicami połączone ze wstępną diagnozą.

Kryterium podstawowe rekrutacji to wada wymowy, a kryterium uzupełniające – niepełnosprawność dziecka. Dodatkowe kryteria to zaawansowanie wady wymowy oraz sytuacja materialna rodziny. Po wstępnym zakwalifikowaniu dziecka rodzice będą musieli w ciągu czterech miesięcy, do końca czerwca 2014 r., uzyskać opinię z poradni Psychologiczno-Pedagogicznej stanowiącej o deficytach w zakresie logopedycznym.

Budżet projektu to łącznie prawie 834 tys. zł, z czego 85% wyniesie dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego. Wkład własny to 15% (125 tys. zł), z czego 116,3 tys. zł to niepieniężny wkład gminy, a 8,7 tys. zł łącznie to odpłatność od wszystkich rodziców za koszt wyżywienia dzieci w stołówce. Niepieniężny wkład gminy będzie polegał na nieodpłatnym udostępnieniu sal lekcyjnych w Zespole Szkół Nr 16 w Toruniu oraz organizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych i warsztatów dla rodziców dzieci włączonych do projektu.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS