Adam Małysz przyciąga więcej widzów niż rok temu
Trzy pierwsze konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich wsezonie 2007/2008 miały prawie 600 tys. widzów więcej niż rok temu.Wzrosły także cennikowe wpływy reklamowe z transmisji zawodów.
Średnio każdy z trzech dwudniowych konkursów w skokachnarciarskich wyemitowanych dotychczas na antenie TVP 1 oglądało4,56 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.Udziały stacji w czasie transmisji wyniosły 38,13 proc. w grupie 4+i 34,09 proc. w 16-49.
Rok temu zawody Pucharu Świata cieszyły się mniejszapopularnością. Trzy pierwsze imprezy, które odbyły się w okresie od24 listopada do 17 grudnia 2006 roku, obejrzało w TVP 1 średnio3,96 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 34,95 proc. i33,37 proc.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Konkurs | Data | AMR | SHR% | SHR% |
KUUSAMO | 30-11-2007 | 4 013 676 | 32,75% | 29,08% |
KUUSAMO | 01-12-2007 | 5 039 314 | 39,85% | 35,07% |
TRONDHEIM | 08-12-2007 | 4 821 605 | 43,09% | 40,61% |
TRONDHEIM | 09-12-2007 | 4 212 496 | 33,12% | 31,32% |
VILLACH | 13-12-2007 | 4 449 995 | 38,07% | 32,45% |
VILLACH | 14-12-2007 | 4 803 751 | 41,75% | 36,20% |
średnia | 4 563143 | 38,13% | 34,09% |
W czasie transmisji, Jedynka była liderem rynku telewizyjnego.Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z widownią wynoszącą 1,96mln. Dalej uplasowały się: TVN (1,75 mln) i Polsat (1,53 mln).
W porównaniu z zeszłym rokiem, tegoroczne konkursy osiągnęłytakże wyższe wpływy reklamowe. Wyniosły one 6,04 mln zł, podczasgdy rok temu było to 5,1 mln zł (dane cennikowe netto, bezrabatów).
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR% |
TVP 1 - Puchar świata | 4 563143 | 38,13% |
TVP 2 | 1 956 179 | 16,34% |
TVN | 1 754 604 | 14,66% |
Polsat | 1 528 825 | 12,77% |
Z danych telemetrycznych wynika, że transmisje z zawodów PŚprzyciągały głównie mężczyzn, widzów powyżej 45. roku życia,mieszkańców wsi i najmniejszych miast oraz osoby z wykształceniempodstawowym i średnim.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 109 | 52,48% |
Kobiety | 92 | 47,52% | |
Wiek | 4- 9 | 70 | 4,33% |
10- 15 | 51 | 4,04% | |
16 - 19 | 47 | 2,98% | |
20 - 24 | 36 | 3,22% | |
25 - 29 | 35 | 2,90% | |
30 - 34 | 75 | 5,67% | |
35 - 39 | 74 | 4,83% | |
40 - 44 | 93 | 6,26% | |
45 - 49 | 114 | 9,24% | |
50 - 54 | 145 | 11,92% | |
55 - 59 | 165 | 11,46% | |
60+ | 183 | 33,15% | |
Wlk.miasta | Wieś | 101 | 38,68% |
< 50 tys. | 107 | 25,82% | |
50-100 tys. | 98 | 8,67% | |
100-200 tys. | 96 | 7,70% | |
> 200 tys. | 93 | 19,12% | |
Zawód | Top management | 73 | 5,87% |
Pracownicy szczebla średniego | 76 | 9,12% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 93 | 17,81% | |
Emeryci | 174 | 45,47% | |
Inne | 63 | 21,73% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 113 | 51,29% |
Średnie | 108 | 32,09% | |
Wyższe | 77 | 8,25% | |
Inne | 59 | 8,37% |
Dołącz do dyskusji: Adam Małysz przyciąga więcej widzów niż rok temu