SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Booksy połączyło się z właścicielem Moment.pl

Platforma do internetowej rezerwacji usług Booksy sfinalizowała fuzję z konkurencyjną firmą Versum, właścicielem serwisu rezerwacyjnego Moment.pl. Wspólnie będą działać pod marką Booksy, do zarządu połączonej firmy dołączyli Sebastian Maśka i Paweł Kantyka, założyciele Versum.

W ramach transakcji Sebastian Maśka i Paweł Kantyka objęli też część udziałów Booksy (nie podano, jak dużą). Prezesem spółki pozostanie jej założyciel Stefan Batory.

Maśka i Kantyka w zarządzie Booksy będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami.

- Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o marketplace dla branży hair&beauty - uzasadniają Stefan Batory i Sebastian Maśka.

- Współpraca dotychczasowych rywali oznacza dla nas możliwość połączenia doświadczenia i wiedzy, zbieranych latami przez obie firmy. Jest ewenementem i niezbitym dowodem na to, że razem można osiągnąć więcej - podkreślają.

Booksy i Versum z 500 pracownikami, obsłużą ponad 100 mln wizyt

W połączonych zespołach Booksy i Versum pracuje blisko 500 osób. Firmy zapowiadają, że w przyszłym roku obsłużą prawie 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł. Z platformy Booksy i należącego do Versum serwisu Moment.pl korzysta łącznie prawie 13 mln użytkowników.

Obie firmy wywodzą się z kategorii fryzjersko-kosmetycznej. Versum oferuje salonom fryzjerów, barberów i kosmetyczek system do zarządzania wizytami i czasem pracy, a klientom - do umawiania się na wizyty.

Booksy proponuje podobne rozwiązania, przy czym jest też obecne na wielu rynkach zagranicznych, najsilniejszą pozycję ma w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i RPA. Z powodu lockdownu wiosną br. firma przeżywała duże problemy, musiała tymczasowo pożegnać się z połową pracowników.

Booksy z nowymi klientami i przejęciem w USA

Po ponownym otwarciu sektora usługowe weszła w kolejne kategorie: w maju zaczęła obsługiwać umawianie wizyt do oddziałów banku BNP Paribas, a w listopadzie - do punktów sprzedażowych sieci Play.

W sierpniu Booksy przejęło swojego amerykańskiego konkurenta GoPanache, zwiększając bazę użytkowników o 500 tys.

- Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify, czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył - mówi o fuzji z Versum Stefan Batory.

Dołącz do dyskusji: Booksy połączyło się z właścicielem Moment.pl

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tantaranta
A ile osób zwolnili w pandemii?
Połowę załogi?
odpowiedź
User
Buck
Moment, coś mi się tu nie klei. Ekspansja światowa i wielki konkurent, który ma raptem 500 tys użytkowników. A w Polsce wielki sukces, bo przejęto platformę z 13 milionami, tyle że ja o tej platformie nigdy nie słyszałem, a w dodatku przejęcie wygląda raczej na połączenie sił?
odpowiedź
User
Anonim
Moment, coś mi się tu nie klei. Ekspansja światowa i wielki konkurent, który ma raptem 500 tys użytkowników. A w Polsce wielki sukces, bo przejęto platformę z 13 milionami, tyle że ja o tej platformie nigdy nie słyszałem, a w dodatku przejęcie wygląda raczej na połączenie sił?
Aplikacja jest przeznaczona dla branży beauty. Jeśli w niej pracujesz i nie słyszałeś o Versum, czy Moment.pl to jesteś ignorantem.
odpowiedź