Cyfrowa muzyka najchętniej w formie wideo online
Najpopularniejszą formą konsumpcji cyfrowej muzyki jest jej oglądanie – wynika z badania firmy Nielsen.
Z globalnego badania firmy Nielsen wynika, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy poprzedzających ankietę klipy muzyczne na ekranach swoich komputerów oglądało 57 proc. respondentów.
Wśród innych popularnych form konsumpcji cyfrowej muzyki znalazły się: streaming muzyki na komputerze (26 proc.), streaming muzyki na telefonie komórkowym (21 proc.), oglądanie muzycznego wideo na ekranie telefonu komórkowego (23 proc.) oraz pobieranie lub korzystanie z muzycznych aplikacji (20 proc.). Wszystkie wyżej wymienione źródła mogą dla muzycznej branży stanowić okazję na zarabianie na dostarczanych treściach.
Źródła konsumpcji są tak samo różnorodne jak gotowość konsumentów do płacenia za muzykę. Branża cały czas bada alternatywne źródła przychodu, a w związku z tym, że konsumenci korzystają z wielu źródeł cyfrowej muzyki, największy sens ma jak najbardziej szerokie podejście.
Nową i potencjalnie lukratywną możliwość przychodu dla muzycznej branży przynosi telefonia komórkowa i rosnąca popularność smartfonów. Szczególnie dla osób w wieku od 20 do 24 lat komórki stają się podstawowym sposobem łączności przez internet ze światem oraz słuchania i coraz częściej także kupowania muzyki. 24 proc. badanych w tej grupie wiekowej wyraziło gotowość do płacenia za możliwość pobierania teledysków na swój telefon.
Spośród muzycznych aplikacji na telefony komórkowe, największe zainteresowanie badani wykazali aplikacjami umożliwiającymi odkrywanie nowej muzyki oraz streaming muzyki.
W ujęciu regionalnym, w ciągu trzech miesięcy poprzedzających badanie zdecydowanie najczęściej za pobieranie muzyki na telefony komórkowe płacili respondenci z regionu Azji i Pacyfiku.
Globalne badanie firmy Nielsen zostało przeprowadzone we wrześniu 2010 roku na grupie 26.644 internautów z 53 państw.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowa muzyka najchętniej w formie wideo online