Meta Platforms zwiększył zysk, Facebook ma 3 mld użytkowników
W zeszłym kwartale koncern Meta Platforms osiągnął wzrost przychodów o 11 proc. do 32 mld dolarów i zysku netto z 6,69 do 7,79 mld dolarów, mimo że pion VR zanotował 3,74 mld dolarów straty operacyjnej. Liczba internautów korzystających z Facebooka przynajmniej raz miesięcznie przekroczyła 3 mld.
![fot. materiały prasowe](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/meta-siedzibalogo655.jpg)
Kwartalne przychody reklamowe Meta Platforms poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, a pozostałe wpływy z platform społecznościowych koncernu - z 218 do 225 mln.
Prawie połowa biznesu firmy przypada na USA i Kanadę - kwartalne przychody zwiększyły się tam z 13,25 do 14,42 mld dolarów. W Europie wzrosły z 6,45 do 7,32 mld dolarów, w Azji i regionie Pacyfiku - z 5,91 do 6,51 mld, a z pozostałych regionach - z 3,21 do 3,74 mld.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-Ipolowa23-1-64c1879196045.jpg)
Platform społecznościowe - Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp - w zeszłym kwartale przyniosły koncernowi 13,13 mld dolarów zysku operacyjnego, wobec 11,16 mld rok wcześniej.
Przynajmniej raz w miesiącu z tych platform korzystało 3,88 mld osób, o 0,23 mld więcej niż przed rokiem. Liczba użytkowników odwiedzających je codziennie zwiększyła się z 2,88 do 3,07 mld, a średni przychód w przeliczeniu na każdego - z 7,91 do 8,32 dolarów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-Ipolowa23-3-64c18782aab27.jpg)
Sam Facebook przekroczył w zeszłym kwartale poziom 3 mld comiesięcznych użytkowników, głównie dzięki wzrostowi w Azji i regionie Pacyfiku z 1,3 do 1,35 mld oraz Afryce i Ameryce Południowej i Środkowej z 959 mln do 1 mld.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-Ipolowa23-4-64c187761945f.jpg)
Zaś codziennie na Facebooka zagląda już 2,06 mld internautów, podczas gdy rok wcześniej było to 1,97 mld
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-Ipolowa23-5-64c187668c702.jpg)
Finansowym obciążeniem dla Meta Platforms nadal jest dział Reality Labs obejmujący sprzęt do wirtualnej rzeczywistości (koncern oferuje go pod marką Oculus) i metawersum. Jego przychody zmalały rok do roku z 452 do 276 mln dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 2,81 do 3,74 mld dolarów.
Zysk Meta Platforms na akcję wyniósł w drugim kwartale 2,98 dolarów. Rynek oczekiwał zysku na akcję w wysokości 2,91 dolarów, ale konsensus może nie być porównywalny z wynikami. Przychody koncernu wzrosły rok do roku o 11 poc., do 32 mld USD. Konsensus zakładał przychody Mety na poziomie 31,12 mld dolarów.
Meta Platforms prognozuje, że w trzecim kwartale jej przychody wyniosą między 32 a 34,5 mld dolarów, co oznaczałoby wzrost rok do roku o przynajmniej 15 proc. Analitycy spodziewali się wcześniej, że w trzecim kwartale przychody Mety sięgną 31,3 mld dolarów. Meta po raz pierwszy od czwartego kwartału 2021 roku przedstawia prognozy przychodów zakładające wzrost rok do roku w skali dwucyfrowej.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-Ipolowa23-2-64c1874cdfa5a.jpg)
Zaraz po ogłoszeniu wyników z zeszłego kwartału akcje Meta Platforms w handlu posesyjnym drożały o ok. 4 proc. Natomiast od początku stycznia zdrożały aż o 148 proc.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/MetaPlatforms-kurs26lipca23-64c187349cbef.jpg)
Dołącz do dyskusji: Meta Platforms zwiększył zysk, Facebook ma 3 mld użytkowników