Hash.fm otwiera sklep dla influencerów Fameshop
Fameshop to sklep internetowy dla influencerów, którzy otrzymują wystawione produkty w zamian za publikacje o nich w kanałach społecznościowych. Za projektem stoi agencja influencer marketingu Hash.fm.
Fameshop to narzędzie służące automatyzacji działań marketingowych z udziałem influencerów. Twórcy sami wybierają z wirtualnej półki produkt, który chcą nabyć, z wystawionych przez marketerów. Zdobywają je w zamian za publikacje na swoim kanale (blogu, vlogu, social mediach).
- Cały proces jest bardziej automatyczny - przyjmowanie zgłoszeń, weryfikacja influencerów, tworzenie raportów końcowych jest tak skonstruowane, aby cały proces był jak najbardziej efektywny i umożliwiał skalowanie działań. Platforma jest otwarta dla wszystkich influencerów i pozwala działać na dużą większą skalę niż pojedyncze, osobno ustalane współprace. Zarazem stroną inicjującą jest influencer - to on zgłasza się do akcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.
Opłaty za Fameshop
Influecerzy nie muszą płacić za korzystanie z Fameshopu. Koszty ponoszą za to marketerzy.
- Cena finalnie zależy od gwarantowanego zasięgu kampanii, jaki chce osiągnąć klient, który jest bezpośrednio powiązany z liczbą influencerów zaangażowanych w akcję. W ramach współpracy z Fameshopem klient dostaje cały pakiet usług - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl szef Hash.fm.
Uruchomienie Fameshopu było poprzedzone półrocznymi testami beta. - Technologia, na której bazuje Fameshop była rozwijana przez nas przez kilka lat i wykorzystywana w bieżących działaniach Hash.fm - dodaje Konrad Traczyk.
Obecnie zespół Fameshopu w Hash.fm ma już wydzielony dział obsługi klienta, realizacji, dział sprzedaży i rozwoju produktu.
Influencerzy do sprawdzenia
Hash.fm dba także o weryfikację twórców, którzy chcą skorzystać z Fameshopu. W tym celu są sprawdzani - zarówno pod kątem jakości contentu i liczby obserwujących, jak i współczynnika zaangażowania, struktury oraz demografii jego społeczności.
- Weryfikujemy influencerów przede wszystkim pod kątem podejrzanych zjawisk w obszarze bazy fanów, np. czy nie są to fałszywe konta, czy nie zostali kupieni oraz demografii obserwujących, pod kątem tego czy pochodzą z Polski - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Traczyk.
Kampanie z wykorzystaniem Fameshopu zrealizowały już m.in. L’Oréal, Home&You czy Ochnik - łącznie ponad 50 akcji różnych marek, z których wygenerowano ponad 1,4 tys. publikacji o produktach.
W 2017 roku przychody Hash.fm ze sprzedaży zwiększyły się z 2,83 do 3,82 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Hash.fm otwiera sklep dla influencerów Fameshop