SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem

W I półroczu br. wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Dziewczyna”. Zdecydowanym liderem pozostało „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w I półroczu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 170 055 egz. i stratę względem I półrocza ub.r. wynoszącą 15,35 proc.

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 83 127 egz., notując spadek wynoszący 2,24 proc.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 4,31 proc. i wyniosła 78 273 egz.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. Do stycznia br. wydawał je bowiem Ringier Axer Springer Polska (w lutym br. oba pisma się nie ukazały)

W I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 30 828 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 20 090 egz. (ostatnie miejsce, dane za okres: styczeń br. i od marca do maja br., w czerwcu wydany został numer czerwcowo-lipcowy). Tym samym oba pisma w zestawieniu odnotowały największe spadki względem I półrocza ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem o 50,15 proc., a „Popcornu” - o 45,42 proc.

Wirtualnemedia.plI półrocze
ZKDP20122011
TytułSprzedaż ogółem
Bravo170055200898
Bravo Girl8312785029
Twist7827381799
Fun Club7446775235
13 Magazyn Nastolatki4579248226
Popcorn3082856483
Dziewczyna2009040300


W czerwcu br. w porównania do czerwca ub.r. także liderem było „Bravo” (173 828 egz. sprzedaży ogółem; spadek o 15,70 proc.), wiceliderem - „Bravo Girl” (90 371 egz.; - 0,32 proc.), a trzecie miejsce zajął miesięcznik „Twist” (74 630 egz.; - 8,08 proc.).

Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 45,57 proc. zanotował tutaj „Fun Club”, także wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Z kolei najwięcej w tym rankingu stracił „Popcorn” - aż 34,34 proc. „Dziewczyna” nie miała wydania czerwcowego, ale łączone czerwcowo-lipcowe. 

Wirtualnemedia.plCzerwiec
ZKDP20122011
TytułSprzedaż ogółem
Bravo173828206192
Bravo Girl9037190662
Twist7463081191
Fun Club7351850504
13 Magazyn Nastolatki5436048040
Popcorn3109747361

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl