I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem
W I półroczu br. wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Dziewczyna”. Zdecydowanym liderem pozostało „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w I półroczu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 170 055 egz. i stratę względem I półrocza ub.r. wynoszącą 15,35 proc.
Drugie miejsce zajął miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 83 127 egz., notując spadek wynoszący 2,24 proc.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 4,31 proc. i wyniosła 78 273 egz.
W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. Do stycznia br. wydawał je bowiem Ringier Axer Springer Polska (w lutym br. oba pisma się nie ukazały)
W I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 30 828 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 20 090 egz. (ostatnie miejsce, dane za okres: styczeń br. i od marca do maja br., w czerwcu wydany został numer czerwcowo-lipcowy). Tym samym oba pisma w zestawieniu odnotowały największe spadki względem I półrocza ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem o 50,15 proc., a „Popcornu” - o 45,42 proc.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 170055 | 200898 |
Bravo Girl | 83127 | 85029 |
Twist | 78273 | 81799 |
Fun Club | 74467 | 75235 |
13 Magazyn Nastolatki | 45792 | 48226 |
Popcorn | 30828 | 56483 |
Dziewczyna | 20090 | 40300 |
W czerwcu br. w porównania do czerwca ub.r. także liderem było „Bravo” (173 828 egz. sprzedaży ogółem; spadek o 15,70 proc.), wiceliderem - „Bravo Girl” (90 371 egz.; - 0,32 proc.), a trzecie miejsce zajął miesięcznik „Twist” (74 630 egz.; - 8,08 proc.).
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 45,57 proc. zanotował tutaj „Fun Club”, także wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Z kolei najwięcej w tym rankingu stracił „Popcorn” - aż 34,34 proc. „Dziewczyna” nie miała wydania czerwcowego, ale łączone czerwcowo-lipcowe.
Wirtualnemedia.pl | Czerwiec | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 173828 | 206192 |
Bravo Girl | 90371 | 90662 |
Twist | 74630 | 81191 |
Fun Club | 73518 | 50504 |
13 Magazyn Nastolatki | 54360 | 48040 |
Popcorn | 31097 | 47361 |
Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem