Jakie najważniejsze elementy technologii digital marketingu zabieramy ze sobą z roku 2024 do 2025?
Rok 2024 nam pokazał, że planowanie w perspektywie dłuższej niż pół roku w digital marketingu, kompletnie mija się z celem. Skokowe zmiany, nowe rozwiązania, dynamicznie reagujący rynek powodują, że wszyscy, którzy chcą mieć święty spokój i wypracowaną strategię na lata muszą coś zmienić – albo branżę albo podejście do biznesu.
Jakie zatem elementy technologii były kluczowe w tym roku, które z pewnością będą miały także znaczenie w 2025?
1. Wszechobecny AI
Odmieniany przez wszystkie przypadki jest już wszędzie i bywa obiektem drwin. Każdy, kto chce pokazać nowatorskie podejście do biznesu wstawia litery AI przed, lub po nazwie swojego rozwiązania. Dookoła coraz więcej guru i nauczycieli, którzy kuszą nas różnymi wizjami i prognozami wpływu technologii na nasze życie.
Mimo to, musimy przywyknąć do faktu, że sztuczna integencja pozostanie już z nami na stałe. Właśnie dlatego w adQuery mamy zespół dedykowany do takich rozwiązań. Reklamodawcy wymagają nowych i idealnie dostosowanych do ich wymagań modeli, szybkiej reakcji w trakcie kampanii, elastycznego podejścia do generowania wyników. To, co sprawdza się dzisiaj - pojutrze może wymagać zmiany. Dlatego rozwiązania AI muszą być elastyczne i szybkie – technologia ma podążać za użytkownikiem, nie odwrotnie.
2. Omnichannel
Kolejne pojęcie które przechodzi swój renesans. Mowa szczególnie o kampaniach omnichannel video, które dają ogromne możliwości komunikacji marki. W tej chwili liczy się precyzyjne budowanie segmentów odbiorców, umiejętność docierania do użytkownika i zbudowanie zainteresowania w odpowiednim momencie. Bogactwo touchpointów musi iść w parze z brand safety a nie wszystkie technologie są tutaj skuteczne. adQuery ma nie tylko własny identyfikator, który pozwala precyzyjnie targetować ale także rozbudowany moduł antyfraudowy, pozwalający na bezpieczną i pewną realizację kampanii. Warto wspomnieć również o problemach w pomiarze i bezpiecznym emitowaniu kampanii CTV. Tylko technologia, która będzie bezpieczna we wszystkich kanałach i na każdym poziomie kontaktu z marką, może być dla reklamodawcy wiarygodna. Dlatego właśnie w adQuery przwiązujemy do tego tak ogromną wagę.
3. Zrównoważony rozwój technologii
Zeroemisyjność pomału staje się coraz mniej osiągalna. Najwięksi gracze gromadzą i wykorzystują ogormne ilości danych. Te potrzebują bardzo dużo energii do ich obsługi, dlatego poszukiwanie dodatkowych źródeł energii staje się tak ważne. Oprócz elektrowni wiatrowych, hydroelektrowni czy nawet energii geotermalnej, trzeba czegoś więcej, co pozwoli zasililić energożerne komponenty.
Jednym z ciekawszych pomysłów są mikroreaktory jądrowe. To niewielkie reaktory, które charakteryzują się mocą wynoszącą zazwyczaj poniżej 10 MW. Działają na zasadzie rozszczepienia atomów, podobnie jak większe reaktory, ale są znacznie mniejsze i bardziej elastyczne w zastosowaniu. Ich konstrukcja pozwala na modułowe podejście do budowy, co oznacza, że wiele komponentów może być wytwarzanych w fabrykach i transportowanych na miejsce instalacji. Mniejsze technologie w regularnych kampaniach mają swoje rozwiązania (Q-ECO) lub wykorzystują partnerów zewnętrznych np. Scope3.
4. Cookieless
Czy branża digital marketingu poradzi sobie w końcu z zabawą w ciuciubabkę jaką zaserwowało nam Google? Okazuje się, że tak, bo ostatnie badanie indentyfikatora ID5 (The State of Digital Identity 2024) pokazuje, że ponad 70% podmiotów postawiło na alternatywne formy oznaczania użytkowników. Testują te rozwiązania i bardzo doceniają ich zalety. Dużą popularnością cieszą się identyfikatory probabilistyczne (QID w adQuery działa skutecznie od wielu lat), bo okazuje się że z roku na rok wydawcy zbierają coraz mniej danych o użytkownikach (mogłyby posłużyć jako elementy identyfikatorów deterministycznych)
Co ciekawe tylko 36% badanych przez ID 5 skorzystało z możliwości testowania alternatywy od Google czyli Privacy Sandbox i niestety aż 87% spośród było zawiedzionych jego działaniem.
5. E-commerce
Rynek e-commerce lekko spowolnił ale nie zatrzymuje się i będzie wymagał coraz nowszych rozwiązań. Dane będą miały coraz większe znaczenie, ponieważ personalizacja będzie kluczowym elementem zwiększania konwersji. Czy można precyzyjnie docierać do użytkownika i rozpoznawać jego preferencje w czasie rzeczywistym? Czy można generować więcej sprzedaży dzięki algorytmom AI? Sprawdziliśmy to w adQuery na kilku kampaniach i mamy pewność, że także w tym obszarze jest jeszcze dużo przestrzeni do rozwoju. Widzimy potencjał po który wystarczy sięgnąć i stworzyć narzędzie takie jak AI Q-commerce. Sprzedaż będzie cały czas najważniejsza dlatego e-commerce czeka na kolejne pomysły.
Dołącz do dyskusji: Jakie najważniejsze elementy technologii digital marketingu zabieramy ze sobą z roku 2024 do 2025?