SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 wróciło na Twittera. Nie odzyska poprzedniego konta, zaczyna od zera

„Przegraliśmy z 'Czarnym lustrem', nadzieja się wyczerpała, zaczynamy od początku” - napisali w mediach społecznościowych dziennikarze Radia 357. Dwumiesięczne starania o przywrócenie twitterowego konta stacji zakończyła się ich porażką. Dobra informacja: radio wróciło do starego adresu na Twitterze, choć administracja wyzerowała na nim i wpisy, i licznik obserwujących.

Fot. Facebook/Radio 357Fot. Facebook/Radio 357

W styczniu zniknął z sieci twitterowy profil Radia 357, który obserwowalo niemal 100 tys. użytkowników. Radiowcy uspokajali: - To chwilowy problem z widocznością profilu, który od razu zgłosiliśmy - mamy zapewnienie od Twittera, że profil wkrótce będzie ponownie dostępny publicznie pod tym samym adresem

Profil jednak nie wrócił przez dwa miesiące. Rozgłośnia uruchomiła w tej sytuacji nowe konto, nazwane „profilem zastępowym”. Miał działać tylko do czasu przywrócenia poprzedniego.

W lutym prezes Radia 357 Paweł Sołtys zainteresował sprawą właściciela Twittera – Elona Muska. – Cześć, zastanawiam się, czy znasz radio 357 (o ile nam wiadomo – największy na świecie projekt medialny, finansowany przez społeczność). Ponad tydzień temu Twitter dezaktywował nasz profil po zmianie ustawień. Jest jakaś szansa na przyspieszenie powrotu na TT? – zapytał na Twitterze.

Oznaczył przy tym Muska i poprosił followersów o pomoc w dotarciu do niego poprzez podawanie dalej wpisu. Reakcji ze strony miliardera nie było. 

Radio 357 ma nowy profil twitterowy

Na początku kwietnia minął termin, jaki administracja Twittera miała na odpowiedź w sprawie ukrytego konta. Nie przekazała żadnej, za to twitterowy nick @radio_357 został "odpięty" od poprzedniego konta, licznik obserwujących wyzerowany, a wszystkie dotychczasowe wpisy zniknęły.

- Nick natychmiast zabezpieczyliśmy, natomiast stało się dla nas jasne, że Twitter zresetował nam konto bez żadnego komentarza, ostrzeżenia, monitu czy oficjalnej odpowiedzi. Mieliśmy zatem dwa wyjścia – ponownie (po raz 29) zgłosić tę sprawę lub ponownie przypiąć stary nick do naszego konta i zacząć wszystko od nowa – czytamy na facebookowym fanpage'u stacji.

Radiowcy zdecydowali się na tę drugą opcję. - Przegraliśmy z “Czarnym lustrem”. W dużym skrócie: nasza cierpliwość się skończyła, a nadzieja wyczerpała, więc zaczynamy od początku - skomentowali.

Dlaczego Radio 357 zniknęło z Twittera?

Jak doszło do zniknięcia podstawowego konta twitterowego Radia 357? - W styczniu, podczas aktualizacji ustawień naszego profilu na Twitterze, popełniliśmy “błąd”: ustawiliśmy jako datę urodzin - dzień startu nadawania radia, a więc 5 stycznia 2021. System Twittera automatycznie ukrył nasze konto przed innymi użytkownikami, uznając nas… za małoletnich - wyjaśniają dziennikarze.

Na skrzynkę administratorów wpłynęła automatycznie wygenerowana prośba o dodatkowe uwierzytelnienie. Konto nadal było jednak aktywne. - Mogliśmy się logować na nasz profil. Nie było ono jednak widoczne dla pozostałych użytkowników - tłumaczą przedstawiciele rozgłośni.

 

We wtorek nowy profil twitterowy Radia 357 zyskał ok. 900 obserwujących. Rozgłośnia we współpracy z Fundacją Panoptykon chce naświetlić „problem niewystarczającej ochrony praw użytkowników serwisów społecznościowych”. - Na pewno nie jesteśmy jedynymi, którzy zderzyli się czołowo z tym zagadnieniem - piszą radiowcy, zachęcając do kontaktu osoby lub firmy, które mają podobne doświadczenia.

Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika, że radia w internecie słucha codziennie ok. 2,3 mln osób. Liderem z 20 proc. udziału jest RMF FM, a na kolejnych miejscach są Radio 357 i Radio Nowy Świat mające łącznie ponad 20 proc. Czołowe rozgłośnie przyciągają słuchaczy na ponad trzy godziny dziennie. W drugiej połowie ub.r. Radio 357 zanotowało 0,9 proc. dziennego zasięgu i 284,9 tys. słuchaczy.

Dołącz do dyskusji: Radio 357 wróciło na Twittera. Nie odzyska poprzedniego konta, zaczyna od zera

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KorpoWorld
Twitter to typowa wielka korporacja gdzie banalny problem urasta do rangi niemożliwego do rozwiązania problemu. Od lat tego typu firmy utrudniają kontakt do siebie. Odpowiedzi przysyłane przez helpdesk są często schematyczne (odpowiedzi z szablonu) i często nijak się mają do zgłaszanego problemu.
Nie bez znaczenia w tym przypadku są też zawirowania dokonane przez Muska i redukcja personelu.
odpowiedź
User
Elon
Przepraszam, że zostawiem Was na lodzie, największy projekcie tego typu na świecie.
odpowiedź
User
vonbook
No po prostu potraktowali was jak dziecko i zabrali zapałki. Oddadzą za 15 lat.
odpowiedź