Lidl, Fiat, Mc Donald’s, Vifon i Reebok - reklamy tygodnia (wideo)
Poniżej prezentujemy ranking pięciu najlepszych według portalu Wirtualnemedia.pl reklam, które były emitowane w mijającym tygodniu. Są to polskie spoty marek Lidl i Vifon oraz zagraniczne reklamy Fiata, McDonalda i Reeboka.
Chociaż w ostatnich dniach branża reklamowa żyła głównie spotami, jakie pojawiły się podczas transmisji Super Bowl, to nasz ranking prezentuje nie tylko niektóre z tych reklam. Naszym zdaniem na uznanie zasługują też inne, lokalne produkcje reklamowe
1. Lidl - Pascal Brodnicki i Karol Okrasa na księżycu
Dorsz i schab na księżycu - a dlaczego nie. Okazuje się, że promocje cenowe sieci handlowych nie muszą być nudne i walić jedynie cenami po oczach. Można je pokazać i zabawnie, i kosmicznie.
Najnowsze spoty reklamowe Lidla pokazują, jak Karol Okrasa ląduje na księżycu z przepisem na danie z dorszem, jednak ku swojemu zaskoczeniu znajduje już tam przepis na danie ze schabem zostawiony przez Pascala Brodnickiego. Kampania informuje o obowiązującej przez cały tydzień promocji cenowej dorsza i schabu, a także niższej cenie Polemo w drugiej połowie tygodnia.
Akcja reklamowa jest prowadzona przede wszystkim w telewizji, radiu i internecie. Kreacją i produkcją reklam zajęła się agencja reklamowa GPD Advertising, a planowaniem i zakupem mediów - dom mediowy Havas Media.
Agencja reklamowa: GPD Advertising
Dom mediowy: Havas Media
2. Reebok - Be more human
Reebok to marka głównie dla tych, którzy uprawiają sport. Marka przekonuje jednak, że sport to nie tylko bicie (nawet tylko własnych) rekordów, sprawność fizyczna i zdrowie. To również emocje - być aktywnym fizycznie to znaczy być też lepszym człowiekiem.
W najnowszej globalnej kampanii marki pokazano zwykłych ludzi uprawiających sport, hektolitry potu i pokonywanie własnych ograniczeń. Spot wyemitowano po raz pierwszy podczas transmisji Super Bowl.
Reklama pokazuje m.in. jak ludzie budzą się wcześnie rano lub późno po zmroku uprawiają sport, narażają się na ból i kontuzje, często do granic wytrzymałości fizycznej i psychicznej. Lektor w tle mówi „Robimy to, by być lepszymi. Czasem”. Dodaje, że dzięki takiemu zaangażowaniu ludzie stają się lepszymi liderami, lepszymi rodzicami. Lepszymi, silniejszymi, bardziej zdecydowanymi, zdolnymi do wszystkiego.
Bohaterowie reklam dzięki zmaganiu się z różnymi wyzwaniami ze świata fitnessu, stają się lepszymi szefami, lepszymi rodzicami oraz bardziej kompetentnymi ludźmi. 60-sekundowy spot telewizyjny wyreżyserował AG Rojas.
Agencja reklamowa: Venables Bell & Partners
3. Mc Donald’s - zapłać miłością
Mc Donald’s od lat dla wielu konsumentów jest przede wszystkim synonimem szybkiego jedzenia, czyli fast foodów. Marka nie promuje - jak to ma w zwyczaju - swoich produktów czy też faktu, że powstają ze zdrowych składników. Tym razem stawia na emocje i pozwala płacić uczuciami - miłością, bliskością, serdecznością. A przez to wzrusza.
Bohaterami spotu, którego pierwsza emisja miała miejsce w trakcie Super Bowl są pracownicy i klienci tej sieci restauracji. Sama reklama nawiązuje do zbliżających się Walentynek. Pokazano w niej, jak ludzie okazują sobie wzajemnie uczucia i życzliwość. W ten sposób McDonald’s promuje akcję, w ramach której w wybranych restauracjach niektórzy klienci będą mogli zapłacić za rachunek nie pieniędzmi, ale okazując miłość bliskim, rodzinie czy przyjaciołom, np. wzruszającym wyznaniem lub przytuleniem.
Agencja reklamowa: Leo Burnett
4. Vifon - Neandertalczycy i ogień
Tan Viet International pokazał, że produkt spożywczy można promować w zabawny sposób, a sposób jego użycia zaprezentować niekoniecznie przy kuchennym stole.
Obecna kampania jest drugą odsłoną działań reklamowych marki dań gotowych Vifon. Tym razem promowany jest Lunch Box. W spocie ponownie pojawili się neandertalczycy. Spot w humorystyczny sposób pokazuje, że zamiast krzesać iskry do rozpalenia ogniska i przygotowania posiłku, łatwiej można posilić się daniem błyskawicznym jedzonym prosto z pudełka.
Kampania obejmuje telewizję, internet (YouTube i serwisy VoD), Radio Eska oraz outdoor (citylighty w całej Polsce).
Agencja reklamowa: H Warsaw
Dom mediowy: Havas Media
5. Fiat 500X - niebieska pigułka
Czy reklama samochodu musi być nudna? Okazuje się, że nie. W tym przypadku pokazano, że do zakupu auta można zachęcić w dość niebanalny sposób, niekoniecznie prezentując jego wszystkie technologiczne walory i techniczne możliwości.
Opis: głównym bohaterem reklamy wcale nie jest samochód, ale mężczyzna w podeszłym wieku, który przechadza się po mieszkaniu. W sypialni czeka na niego wiele młodsza, na pierwszy rzut oka dość temperamentna kobieta. Mężczyzna, chcąc najwyraźniej spełnić jej oczekiwania sięga po niebieską pigułkę, lecz gdy ma włożyć ją do ust, ta wypada mu z dłoni, i pokonując dość długą trasę (odbijając się od dachów itp.) wpada przez wlew paliwa do baku tankowanego właśnie na stacji benzynowej Fiata 500. Ten z kolei dostaje niezwykłej mocy i rusza w drogę.
Dołącz do dyskusji: Lidl, Fiat, Mc Donald’s, Vifon i Reebok - reklamy tygodnia (wideo)