Marketerzy inspirują: Monika Jusińska-Zbiegniewska (OSM Piątnica)
W kolejnym odcinku cyklu "Marketerzy inspirują" na pytania portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Monika Jusińska-Zbiegniewska, odpowiedzialna za marketing spółdzielni OSM Piątnica, Jurorka Effie 2020.
Najważniejsza cecha dobrego marketera?
Dobry marketer to zbiór cech, jedna nie wystarczy - na pewno musi być zorientowany na biznes, bo marketing to nauka ścisła i bardzo konkretna, oparta na cyfrach, nie może mu jednak zabraknąć kreatywności oraz ciekawości. Ważne jest bardzo zaangażowanie i pasja – w te cechy wierzę od zawsze:-). Ważna jest dobra współpraca i słuchanie. W obecnych czasach praca zespołowa, dobra komunikacja jest bardzo ważną cechą, czas jednoosobowych gwiazd przeminął. Humor i optymistyczne podejście jest bardzo przydatne na co dzień.
Kogo z branży marketingowej podziwiam najbardziej?
Największy wpływ wywarł mój pierwszy szef w Nestle, Leo Wencel, nie krzyczał, nie denerwował się tylko pytał, zmuszając nas do myślenia, kreatywnego podejścia i znajdywania argumentów w obronie naszych rekomendacji.
Najlepsza kampania reklamowa, jaką wdziałam/widziałem w życiu.
W życiu na pewno mocno zapadają kampanie emocjonalne, Allegro, Otodom, Kinder Bueno, Reserved, bardzo doceniam i wierzę w kampanie racjonalne, sprawdzają się szczególnie w lekach i produktach spożywczych. Czasami mały zabieg może sprawić, że kampania zaciekawia i może zdobyć nową grupę odbiorców to Haribo z głosami dzieci podstawionymi pod dorosłych, urocza i myślę, że może być bardzo skuteczna.
Najlepiej prowadzona marketingowo marka dziś.
Podoba mi się prowadzenie marki Wedel, chociaż jest ryzyko, że zebra zacznie przesłaniać produkt, ING, Żywiec.
Inspiracji marketingowych szukam…
W innych markach, badaniach, trendach wszelakiego rodzaju, książkach, w sukcesach i porażkach innych marek
Narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy to...
wszystko, czym mogę się komunikować elektronicznie/szybko, ale i mój zeszyt – niezastąpiony pomimo technorozwoju.
Nowe trendy w marketingu, które mają największy wpływ na rozwój mojej marki.
Polskość, lokalność, naturalność, proste składy bez zbędnych dodatków, autentyczność.
Jakie znaczenie dla mojej marki mają konkursy branżowe np. Cannes Lions czy Effie?
Effie chyba największe, jeśli chodzi o konkurs nastawiony na efektywność, jeśli jeszcze połączone jest to z mocną unikatową myślą kreatywną, to sukces murowany. Cannes Lions to często konkursy bardziej oparte na wyjątkowej kreacji.
Jak się zmieni konsument i moja marka po epidemii koronawirusa?
Zaufanie konsumenta do marki Piątnica i ciążka praca jaka została przez lata włożona w jakość produktów, przyniosła efekty również w czasach koronawirusa. Konsument zachował się bardzo lojalnie i myślę, że to się nie zmieni a wręcz wzmocni.
Więcej eksperckiej wiedzy jurorów Effie Awards dostępne w cyklu #opiniejuroraeffie: LINK
Dołącz do dyskusji: Marketerzy inspirują: Monika Jusińska-Zbiegniewska (OSM Piątnica)