Mediacap przejmuje globalną platformę do influencer marketingu
Holding marketingowo-technologiczny Mediacap kupuje szwedzką platformę Relatable służącą do międzynarodowych kampanii influencer marketingowych. Kwota transakcji to 8,5 mln zł.
Mediacap kupił 100 proc. udziałów szwedzkiej spółki Jefferson, właściciela platformy Relatable, za 22,3 mln koron szwedzkich, czyli po obecnym kursie 8,54 mln zł. Transakcję zrealizował poprzez swoją spółkę celową Ravenmedia.
- Relatable jest nowoczesnym, skalowalnym biznesem mar-tech, który dzięki unikalnej technologii pozwala klientom realizować skuteczne kampanie influencerskie na całym świecie. Dwa lata temu został kupiony przez jednego z największych światowych graczy live-commerce w celu pełnej integracji. Po zmianie strategii firmy-matki pokazała się unikalna szansa na szybki odkup tego podmiotu na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych - wykorzystaliśmy, ją inwestując nie tylko w świetną firmę, ale też dywersyfikując się geograficznie, co jest dla nas ważne strategicznie - opisuje Jacek Olechowski, partner i prezes Mediacapu.
- Cieszę się, że pozyskaliśmy silnego inwestora, który dzięki znajomości branży i wsparciu finansowemu pozwoli nam w pełni rozwinąć potencjał Relatable. Jest to wspaniała wiadomość dla klientów, pracowników i twórców - zapewnia Julia Undin, dyrektor zarządzająca Relatable.
CZYTAJ TEŻ: Podsumowanie roku w influencer marketingu, prognozy na 2024
Platforma Relatable pozwala realizować międzynarodowe kampanie marketingowe z wykorzystaniem treści tworzonych przez ponad 12 mln twórców internetowych z całego świata. Od 2016 roku ma w dorobku ponad 12 tys. akcji w przeszło 50 krajach, wśród jej klientów są Uber, Google, Klarna, Xbox, Samsung, Lego, Microsoft, Netflix, Ralph Lauren, Lumene i Adobe.
To kolejne przejęcie zagraniczne Mediacapu. Wiosną 2017 roku holding za 2,8 mln zł przejął 51 proc. udziałów spółki influencer marketingu Talentmedia wywodzącej się w Bułgarii, potem dokupił kolejne pakiety.
- Relatable doskonale uzupełnia nasze inwestycje w segmencie influencer marketingu, w którym jesteśmy już liderem rynkowym w Polsce (Lifetube) i Bułgarii (Talentmedia). Dzięki niej mamy nową ofertę dla polskich marek chcących podbić zachodnie rynki, ale też dostęp do unikalnych narzędzi technologicznych. Z kolei dzięki nam Relatable zyskał dostęp do silnego zaplecza IT i usług wewnętrznych w Polsce po konkurencyjnych stawkach - opisuje Marcin Jeziorski, partner i wiceprezes Mediacapu.
Do firmy oprócz Lifetube'a i Talentmedia należą agencja reklamowa Freundschaft i spółka badawcza IQS. Lifetube, Talentmedia i Gameset od kilku lat działają jako Grupa Lifetube (poprzednio LTTM). W 2022 roku zwiększyła ona przychody o 8,9 proc. do 43,48 mln zł, osiągając 2,49 mln zł zysku netto. Jesienią ub.r. zrezygnowała z marek LTTM i Talentmedia.
Dołącz do dyskusji: Mediacap przejmuje globalną platformę do influencer marketingu
O! Cześć Łukasz!