SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacap przejmuje globalną platformę do influencer marketingu

Holding marketingowo-technologiczny Mediacap kupuje szwedzką platformę Relatable służącą do międzynarodowych kampanii influencer marketingowych. Kwota transakcji to 8,5 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuJacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Mediacap kupił 100 proc. udziałów szwedzkiej spółki Jefferson, właściciela platformy Relatable, za 22,3 mln koron szwedzkich, czyli po obecnym kursie 8,54 mln zł. Transakcję zrealizował poprzez swoją spółkę celową Ravenmedia.

- Relatable jest nowoczesnym, skalowalnym biznesem mar-tech, który dzięki unikalnej technologii pozwala klientom realizować skuteczne kampanie influencerskie na całym świecie. Dwa lata temu został kupiony przez jednego z największych światowych graczy live-commerce w celu pełnej integracji. Po zmianie strategii firmy-matki pokazała się unikalna szansa na szybki odkup tego podmiotu na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych - wykorzystaliśmy, ją inwestując nie tylko w świetną firmę, ale też dywersyfikując się geograficznie, co jest dla nas ważne strategicznie - opisuje Jacek Olechowski, partner i prezes Mediacapu.

- Cieszę się, że pozyskaliśmy silnego inwestora, który dzięki znajomości branży i wsparciu finansowemu pozwoli nam w pełni rozwinąć potencjał Relatable. Jest to wspaniała wiadomość dla klientów, pracowników i twórców - zapewnia Julia Undin, dyrektor zarządzająca Relatable.

CZYTAJ TEŻ: Podsumowanie roku w influencer marketingu, prognozy na 2024

Platforma Relatable pozwala realizować międzynarodowe kampanie marketingowe z wykorzystaniem treści tworzonych przez ponad 12 mln twórców internetowych z całego świata. Od 2016 roku ma w dorobku ponad 12 tys. akcji w przeszło 50 krajach, wśród jej klientów są Uber, Google, Klarna, Xbox, Samsung, Lego, Microsoft, Netflix, Ralph Lauren, Lumene i Adobe.

To kolejne przejęcie zagraniczne Mediacapu. Wiosną 2017 roku holding za 2,8 mln zł przejął 51 proc. udziałów spółki influencer marketingu Talentmedia wywodzącej się w Bułgarii, potem dokupił kolejne pakiety.

- Relatable doskonale uzupełnia nasze inwestycje w segmencie influencer marketingu, w którym jesteśmy już liderem rynkowym w Polsce (Lifetube) i Bułgarii (Talentmedia). Dzięki niej mamy nową ofertę dla polskich marek chcących podbić zachodnie rynki, ale też dostęp do unikalnych narzędzi technologicznych. Z kolei dzięki nam Relatable zyskał dostęp do silnego zaplecza IT i usług wewnętrznych w Polsce po konkurencyjnych stawkach - opisuje Marcin Jeziorski, partner i wiceprezes Mediacapu.

Do firmy oprócz Lifetube'a i Talentmedia należą agencja reklamowa Freundschaft i spółka badawcza IQS. Lifetube, Talentmedia i Gameset od kilku lat działają jako Grupa Lifetube (poprzednio LTTM). W 2022 roku zwiększyła ona przychody o 8,9 proc. do 43,48 mln zł, osiągając 2,49 mln zł zysku netto. Jesienią ub.r. zrezygnowała z marek LTTM i Talentmedia.

Dołącz do dyskusji: Mediacap przejmuje globalną platformę do influencer marketingu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
influencer
Jak już kupicie narzedzie audytujące skuteczność influencer marketingu, a nie kolejną koparkę syfnych postów z lokowaniem na IG i "budujące świadomość", to dajcie znać
odpowiedź
User
X
Watpliwa moralnie firma wplatana w pandora gate. Ciekawe czym to sie skonczy tym razem. Im wiecej influencerow na pasku tym wieksza szansa na kolejne afery. Towar swiadczy o sprzedawcy.
odpowiedź
User
Skal.
Watpliwa moralnie firma wplatana w pandora gate. Ciekawe czym to sie skonczy tym razem. Im wiecej influencerow na pasku tym wieksza szansa na kolejne afery. Towar swiadczy o sprzedawcy.

O! Cześć Łukasz!
odpowiedź