SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za marzec: Gazeta.pl przed NK.pl, Onet.pl z 14 mln RU

W marcu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż NK.pl. Natomiast strony Onet.pl zanotowały prawie 14 mln real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w marcu br. serwisy Onet.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 650 tys. użytkowników, osiągając niemalże poziom 14 mln real users. Natomiast strony Wirtualnej Polski / Orange odwiedziło prawie 13 mln RU – ok. 750 tys. więcej niż w lutym.

Z kolei witryny Gazeta.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 300 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły w zestawieniu NK.pl (zapewniającą prawie cały ruch Grupie NK.pl), którą odwiedziło minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Kolejny miesiąc z rzędu na zasięgu zyskał Facebook – tym razem o ok. 700 tys. RU, dzięki czemu wskoczył na wyższe miejsce, spychając w dół strony Grupy o2.pl.

>>> Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

Więcej użytkowników niż w lutym odwiedziło też serwisy dużych wydawców prasowych: Inforu (o ponad 250 tys.), Ringier Axel Springer (o prawie 150 tys.) i Polskapresse (o ponad 200 tys.). Warto zauważyć, że Groupon.pl zyskał ok. 2 mln real users, czyli w ciągu miesiąca prawie podwoił swój zasięg.

>>> Megapanel ze stycznia: Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-
centric
1 Grupa Google 17 036 366 91,19%  
2 Grupa Onet.pl 13 999 493 74,93% tak
3 Grupa WP - Orange 12 967 956 69,41% tak
4 Grupa Gazeta.pl 12 169 949 65,14% tak
5 Grupa Nk.pl 12 014 301 64,31%  
6 youtube.com 11 969 479 64,07%  
7 Grupa Allegro.pl 11 765 694 62,98% tak
8 Grupa Interia.pl 11 617 107 62,18% tak
9 facebook.com 10 726 855 57,42%  
10 Grupa O2.pl 10 378 332 55,55% tak
11 Grupa Wikipedia 9 262 415 49,58%  
12 Grupa Mozilla 7 922 717 42,41%  
13 Grupa GG Network 5 863 353 31,38% tak
14 Grupa Next Infor 5 320 183 28,48% tak
15 Grupa Microsoft 5 243 348 28,07%  
16 Grupa Ringier Axel Springer 5 194 740 27,81% tak
17 Grupa Money.pl 5 115 771 27,38% tak
18 Grupa Polskapresse 5 095 638 27,27% tak
19 groupon.pl 5 054 098 27,05%  
20 Grupa Murator 4 835 919 25,88% tak

 

Wśród stron objętych audytem site-centric duże wzrosty odwiedzalności zanotowały strony Muratora i Grupy TVN - odpowiednio o ok. 600 tys. i o ponad 750 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl 74,93% 13 999 493
2 Grupa WP - Orange 69,41% 12 967 956
3 Grupa Gazeta.pl 65,14% 12 169 949
4 Grupa Allegro.pl 62,98% 11 765 694
5 Grupa Interia.pl 62,18% 11 617 107
6 Grupa O2.pl 55,55% 10 378 332
7 Grupa GG Network 31,38% 5 863 353
8 Grupa Next Infor 28,48% 5 320 183
9 Grupa Ringier Axel Springer 27,81% 5 194 740
10 Grupa Money.pl 27,38% 5 115 771
11 Grupa Polskapresse 27,27% 5 095 638
12 Grupa Murator 25,88% 4 835 919
13 Grupa Spolecznosci.pl 22,76% 4 252 200
14 dobreprogramy.pl 22,48% 4 200 620
15 Grupa Pf.pl 21,79% 4 071 490
16 filmweb.pl 18,25% 3 408 862
17 Grupa Pkt.pl 17,01% 3 178 453
18 Grupa Edipresse.pl 16,22% 3 029 431
19 Grupa TVN 15,97% 2 983 608
20 Grupa Spilgames 15,69% 2 932 190

 

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych domen osiem zanotowało wzrosty odwiedzalności przekraczające 100 tys. real users. Natomiast adres nk.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co w lutym, a wp.pl - ponad 50 tys. więcej.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-
centric
1 google.pl              16 211 558    86,77%  
2 onet.pl              12 513 608    66,98% tak
3 nk.pl              12 007 364    64,27%  
4 youtube.com              11 969 479    64,07%  
5 google.com              11 925 178    63,83%  
6 allegro.pl              11 199 083    59,94% tak
7 wp.pl              11 158 795    59,73% tak
8 facebook.com              10 726 855    57,42%  
9 wikipedia.org                 9 175 091    49,11%  
10 gazeta.pl                 8 526 749    45,64% tak
11 interia.pl                 8 183 822    43,80% tak
12 mozilla.com                 7 807 610    41,79%  
13 chomikuj.pl                 5 481 180    29,34% tak
14 zumi.pl                 5 105 052    27,33% tak
15 groupon.pl                 5 054 098    27,05%  
16 wrzuta.pl                 4 728 720    25,31% tak
17 blogspot.com                 4 701 378    25,16%  
18 blox.pl                 4 515 629    24,17% tak
19 adobe.com                 4 509 547    24,14%  
20 o2.pl                 4 432 717    23,73% tak


Strony Allegro zanotowały prawie 300 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej, witryny Onet.pl - ponad 250 tys. więcej, a strony Wirtualnej Polski / Orange - ponad 200 tys. więcej. Kolejne serwisy w zestawieniu osiągnęły mniejsze wzrosty pod tym względem.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy
(real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 776 303 081 11 765 694
2 Grupa Onet.pl 3 249 855 314 13 999 493
3 Grupa WP - Orange 2 642 895 095 12 967 956
4 Grupa Interia.pl 1 252 820 254 11 617 107
5 Grupa Gazeta.pl 1 244 481 782 12 169 949
6 Grupa O2.pl 1 148 003 255 10 378 332
7 Grupa Spolecznosci.pl 797 629 431 4 252 200
8 Grupa Spilgames 291 158 312 2 932 190
9 filmweb.pl 182 349 430 3 408 862
10 Grupa GG Network 174 053 323 5 863 353


Cztery czołowe serwisy co do średniego czasu miesięcznego spędzanego w nich przez użytkowników zanotowały pod tym względem wzrosty. Najbardziej przeciętny czas przypadający na real usera zwiększył się w przypadku Onetu - o ponad 20 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl              83 894 849    05:59:34 13 999 493
2 Grupa WP - Orange              80 165 644    06:10:55 12 967 956
3 Grupa Allegro.pl              62 155 774    05:16:58 11 765 694
4 Grupa Interia.pl              44 389 444    03:49:16 11 617 107
5 Grupa O2.pl              32 310 755    03:06:48 10 378 332
6 Grupa Gazeta.pl              29 369 274    02:24:48 12 169 949
7 Grupa Spolecznosci.pl              10 094 785    02:22:26 4 252 200
8 Grupa GG Network                 9 754 246    01:39:49 5 863 353
9 Grupa Spilgames                 7 397 663    02:31:22 2 932 190
10 Grupa Murator                 7 257 243    01:30:03 4 835 919
11 wyspagier.pl                 3 756 350    02:04:51 1 805 103
12 Grupa TVN                 2 885 984    00:58:02 2 983 608
13 Grupa Eurozet                 2 809 622    03:56:30 712 782
14 joemonster.org                 2 292 094    01:29:37 1 534 530
15 Grupa Polskapresse                 1 908 787    00:22:29 5 095 638
16 filmweb.pl                 1 732 186    00:30:29 3 408 862
17 Grupa Targeo.pl                 1 669 171    01:12:23 1 383 595
18 jakdojade.pl                 1 469 213    03:10:47 462 057
19 nokaut.pl                 1 399 502    00:29:22 2 859 009
20 Grupa Money.pl                 1 315 398    00:15:26 5 115 771


Z Gadu-Gadu korzystało ponad 300 tys. użytkowników mniej niż w miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w porównaniu z lutym prawie 100 tys. użytkowników i wyprzedził Skype’a, który zanotowało spadek zasięgu wynoszący ok. 250 tys. użytkowników. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne
programy*
audyt site-
centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 35,36% 6 605 772 tak
2 Windows Media Player 23,60% 4 409 976  
3 Komunikator Skype 23,38% 4 368 448  
4 Winamp 12,52% 2 338 211  
5 Ipla 11,60% 2 166 919  
6 OpenFM 5,45% 1 018 967  
7 RealPlayer 3,24% 604 884  
8 Windows Live Messenger 2,09% 390 906  
9 VLC media player 2,07% 387 116  
10 Komunikator Tlen.pl 1,91% 357 587 tak
11 Aplikacja Google Desktop 1,83% 342 436  
12 QuickTime 1,14% 212 773  
13 Komunikator AQQ 1,01% 188 271  
14 Google Earth 0,90% 168 868  
15 iTunes 0,81% 151 873  
16 BestPlayer 0,74% 137 473  
17 AIMP 0,72% 135 399  
18 KMplayer 0,54% 100 799  
19 GOM Player 0,39% 72 933  
20 Czytnik RSS Paseczek 0,39% 72 098  

 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 012. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za marzec: Gazeta.pl przed NK.pl, Onet.pl z 14 mln RU

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Husky
Oj, gwarantuję że Gemius to sobie może badać aplikacje najczęściej używane ;). Że niby procesy aplikacji uruchomione? Z tego co wiem to raczej nie legalne ;) a na Linuxie, Unixie czy innym X-ie mogą sobie badać ;).
0 0
odpowiedź