Mocno w górę wyniki Playera i Polsat Box Go, Netflix ze spadkiem
We wrześniu udział Netfliksa w łącznym czasie korzystania ze streamingu zmalał poniżej 50 proc., chociaż platforma przyciąga użytkowników na przynajmniej półtorej godziny dłużej niż konkurenci. Player wyprzedził pod względem zasięgu HBO Max i Disney+, a udział Polsat Box Go, po wchłonięciu Polsat Go, podskoczyło o ponad 100 proc.
Netfliksa, jako serwis www oraz aplikację na smartfony i tablety, we wrześniu br. odwiedziło 9,65 mln polskich internautów, co dało 32,51 proc. zasięgu. Użytkownik spędził na platformie średnio 5 godzin, 34 minuty i 42 sekundy, a jej udział w łącznym czasie korzystania ze wszystkich witryn streamingowych wyniósł 49,98 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 3,04 mln użytkowników (co dało 10,23 proc. zasięgu), 3 godziny i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 8,46 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Z kolei vod.pl, reaktywowany przez nadawcę w nowej wersji w lutym br. po przejęciu przez Ringier Axel Springer Polska, jest poza pierwszą dziesiątką - każdy 1,19 mln internautów (4,01 proc. zasięgu) spędził tam średnio 22 minuty i 58 sekund, co przełożyło się na 0,42 proc. udziału w łącznym czasie.
Niżej od Playera znalazły się platformy innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 2,54 mln użytkowników, 8,55 proc. zasięgu, 2 godziny, 56 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 6,92 proc. udziału w całkowitym czasie, Polsat Box Go - 2,26 mln internautów, 7,62 proc. zasięgu, 2 godziny, 3 minuty i 36 sekund średniego czasu oraz 4,33 proc. udziału w czasie, a Canal+ online - 2,44 mln użytkowników, 8,21 proc. zasięgu, godzinę, 38 minut i 46 sekund średniego czasu oraz 3,73 proc. udziału w czasie.
Disney+ tuż przed HBO Max
W czołowej piątce od miesięcy są Disney+ i HBO Max. Pierwsza platforma przyciągnęła 4,6 mln internautów (15,49 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 43 minuty i 33 sekundy, co przełożyło się na 7,37 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Druga miała 2,8 mln użytkowników, 9,44 proc. zasięgu, 2 godziny, 49 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania oraz 7,36 proc. udziału w łącznym czasie.
Prime Video zanotował 1,84 mln użytkowników, 6,21 proc. zasięgu, 2 godziny, 6 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 3,6 proc. udziału w całkowitym czasie, a obecny w Polsce od lutego br. SkyShowtime - 1,87 mln internautów, 6,29 proc. zasięgu, 43 minuty i 11 sekund średniego czasu oraz 1,25 proc. udziału w łącznym czasie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pod względem przeciętnego czasu korzystania aplikacja Sweet.tv ustępuje tylko Netfliksowi. Każdy z 514,2 tys. internautów (1,73 proc. zasięgu) spędził w niej średnio 3 godziny, 46 minut i 14 sekund, w efekcie osiągnęła 1,8 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.
CDA Premium zanotowało 1,14 mln użytkowników, 3,83 proc. zasięgu, godzinę, 17 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,36 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania, WP Pilot - 1,45 mln odwiedzających, 4,9 proc. zasięgu, 59 minut i 50 sekund średniego czasu oraz 1,35 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a oferująca głównie treści sportowe Viaplay - 755,6 tys. użytkowników, 2,54 proc. zasięgu, godzinę, 40 minut i 37 sekund średniego czasu oraz 1,18 proc. udziału w całkowitym czasie.
W porównaniu z sierpniem Netflix stracił 1,07 mln użytkowników oraz 7 minut i 55 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 10 i 2,3 proc. w dół), przez co jego udział w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych zmalał o 5,78 pkt proc. (10,4 proc.).
W przypadku Disney+ przy wzroście liczby odwiedzających o 908 tys. (24,6 proc.) i spadku średniego czasu korzystania o 35 minut i 45 sekund (25,7 proc.) udział w łącznym czasie zmniejszył się o 0,43 pkt proc. (5,5 proc.). W konsekwencji w tej ostatniej statystyce skurczyła się jego przewaga nad HBO Max, które zanotowało spadek liczby użytkowników o 72,9 tys. (2,5 proc.) oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania o 14 minut (9 proc.) i udziału w łącznym czasie o 0,56 pkt proc. (8,2 proc.).
Mocno zmalały też wyniki dwóch innych platform. W aplikacji Sweet.tv przy wzroście liczby odwiedzających o 65,8 tys. (14,7 proc.) średni czas spędzony przez każdego skrócił się aż o 2 godziny, 59 minut i 16 sekund (44,2 proc.), a udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu - o 0,96 pkt proc. (34,8 proc.). SkyShowtime zyskał 201 tys. użytkowników (12,1 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 14 minut i 7 sekund (24,6 proc.), a udział w łącznym czasie - o 0,2 pkt proc. (13,8 proc.).
Polsat Box Go z Polsat Go mocno w górę
Za to Player osiągnął wzrost 369,7 tys. użytkowników (13,9 proc.), 50 minut i 8 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego (38,6 proc.) oraz 3,2 pkt proc. (60,8 proc.) udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu, a TVP VOD - 451,3 tys. internautów (21,6 proc.), 8 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (4,9 proc.) oraz 1,6 pkt proc. (30,1 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania.
Jeszcze bardziej w górę poszła odwiedzalność Polsat Box Go, do którego z początkiem września przeniesiono użytkowników darmowej platformy Polsat Go. Miesiąc do miesiąca Polsat Box Go zyskał 836,6 tys. odwiedzających (58,6 proc.), 29 minut spędzonych średnio przez każdego (30,7 proc.) oraz 2,28 pkt proc. (111,2 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.
Udział Canal+ online zwiększył się o 0,39 pkt proc. (11,7 proc.), na co złożyły się spadek liczby użytkowników o 12,6 tys. (0,5 proc.) oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania o 8 minut i 52 sekundy (9,9 proc.). Prime Video zanotował spadek liczby odwiedzających o 81,8 tys. (4,2 proc.) oraz wzrost średniego czasu korzystania o 9 minut i 45 sekund (8,4 proc.) oraz 0,2 pkt proc. (5,9 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania.
Dołącz do dyskusji: Mocno w górę wyniki Playera i Polsat Box Go, Netflix ze spadkiem